header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ & ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΣΥΡΙΑΚΗ ΑΡΑΒΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Ημερομηνία: 09/08/2006
Έκδοση: Super User
Κείμενο:

ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ


Στο πλαίσιο του 10ου Οικονομικού Αναπτυξιακού Προγράμματος της χώρας, το συριακό Υπουργείο Τεχνολογίας και Τηλεπικοινωνιών προβλέπει σειρά προγραμμάτων για την αναβάθμιση των Τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Μεταξύ αυτών σχεδιάζεται αναδιάρθρωση του Συριακού Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών (STE) ώστε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια (διατηρώντας όμως το μονοπώλιο των διεθνών συνδιαλέξεων) καθώς και ίδρυση μίας ανεξάρτητης αρχής ελέγχου. Το πρόγραμμα αυτό χρηματοδοτείται εν μέρει από την Ε.Ε.

Το FEMIP (Facility for Euro-Mediterranean Investment and Partnership) έχει χορηγήσει δάνειο αξίας 100 εκ. Ευρώ για την επέκταση του δικτύου σταθερών τηλεφωνικών γραμμών στις λιγότερο εξυπηρετούμενες περιοχές της Συρίας.

Το «Τρίτο Αγροτικό Τηλεπικοινωνιακό Πρόγραμμα» όπως ονομάζεται, θα συνδέσει με το τηλεφωνικό δίκτυο, 430.000 καινούργιους πελάτες, σε 4300 αγροτικές περιοχές.

Για το 2005 τα έσοδα από την σταθερή τηλεφωνία ανήλθαν στα 40 δις Συριακές Λίρες. Για το 2006 υπολογίζεται να υπερβούν τα 47,5 δις ΣΛ από την σταθερή τηλεφωνία, τα 16,7 δις. ΣΛ από την κινητή, και το 1,76 δις Σ.Λ. από το ΙNTERNET και τα τηλέτυπα.

H συνολική αξία των χρηματοδοτήσεων υπολογίζεται στα 6 δις Σ.Λ, εκ των οποίων οι ξένες επενδύσεις ανέρχονται στις 1,5 δις. Σ.Λ. Προβλέπεται επέκταση του τηλεφωνικού δικτύου, αύξηση του αριθμού των τηλεφώνων, καθώς και νέος τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός, σε συνδυασμό με την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Όσον αφορά στην κινητή τηλεφωνία ήδη λειτουργούν δύο εταιρείες η SYRIATEL και η SPACETEL, ενώ από το 2008 προβλέπεται παραχώρηση και τρίτης άδειας που δεν αποκλείεται να διεκδικήσει η κρατική STE

Τον Σεπτέμβριο του 2005 άρχισε να λειτουργεί Η ISP ο πρώτος ιδιωτικός προμηθευτής ΙNTERNET, ανταγωνιστής των δύο άλλων φορέων παροχής υπηρεσιών ΙNTERNET 190 και SCS που διαχειρίζεται η κρατική STE

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ


Εντός του 2005 προκηρύχθηκαν αρκετά έργα για την κατασκευή με την μορφή συμβάσεων BOT (Built Operate Transfer), πολιτικών αεροδρομίων και αυτοκινητοδρόμων με διόδια. Ελλείψει εκδήλωσης ενδιαφέροντος τα έργα αυτά αναβλήθηκαν. Κατ’ εξαίρεση παραμένουν σε εκκρεμότητα ακόμα οι διαγωνισμοί BOT για έργα που αφορούν στην κατασκευή και διαχείριση πάρκου containers στους λιμένες της Tαρτούς και της Λατάκιας.

Με τον συνήθη τρόπο κρατικής χρηματοδότησης άρχισε η κατασκευή ορισμένων τμημάτων αυτοκινητοδρόμου, στον άξονα Ανατολής-Δύσης, για την διασύνδεση με τους εν λόγω λιμένες, της δεύτερης μεγάλης πόλης της χώρας, του Αλέπο. Σημειώνεται ότι ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση των δύο αυτών λιμένων αποτελούν προτεραιότητα της κυβέρνησης, για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, λόγω της εξαιρετικά σημαντικής από γεωγραφική άποψη, θέσης τους.

Στον Προϋπολογισμό του 2006, η συριακή Κυβέρνηση πρόβλεψε την παροχή πιστώσεων στο Υπουργείο Μεταφορών, ύψους 18,32 δις Σ.Λ. (περίπου 300 εκ. Ευρώ), για την εκτέλεση εντός του 2006, διαφόρων έργων:

Στον σιδηροδρομικό τομέα προβλέπεται αγορά νέων βαγονιών και ολοκλήρωση των έργων κατασκευής των νέων γραμμών Deir ez Zor - Boukmal, Sweida -Adra και Palmyre - Deir ez Zor.

Στον αεροναυτικό τομέα προβλέπεται αγορά νέων αεροπλάνων, επέκταση και εκσυγχρονισμός των αεροδρομίων της χώρας καθώς και του Διεθνούς αεροδρομίου της Δαμασκού.

Στον ναυτιλιακό τομέα προβλέπεται επέκταση και αναβάθμιση με αγορά σύγχρονου εξοπλισμού, των λιμένων της Ταρτούς και της Λατάκιας καθώς και η κατασκευή Silos δημητριακών και στους δύο λιμένες.

Στον τομέα οδικών μεταφορών προβλέπεται ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής των οδικών αξόνων: Lattaquie-Arriba, Alep-Raqqa, Damas-Sweida, Tartous-Akkari, Homs-Salamieh και Idleb-Bab Al Hawa καθώς και διασύνδεσης των νέων βιομηχανικών ζωνών με τις κεντρικές οδικές αρτηρίες. Επι πλέον προβλέπεται η δημιουργία διεθνών αυτοκινητοδρόμων για την εξυπηρέτηση της διακίνησης των εμπορευμάτων από το λιμάνια της χώρας προς το Ιράκ και από την Τουρκία προς την Ιορδανία και τις χώρες του Κόλπου. Τέλος η ακτή πρόκειται να συνδεθεί με την κοιλάδα Al Ghab, μέσω του αυτοκινητόδρομου Tartous-Lattaquie.

Επίσης εντός του 2006, προβλέπεται να προκηρυχθεί η τελική μελέτη για την κατασκευή Μetro, προκειμένου να λυθεί το επιτακτικό, από κοινωνική και περιβαλλοντολογική άποψη, κυκλοφοριακό πρόβλημα της Δαμασκού, και, υπο την προϋπόθεση ότι θα εγκριθεί το σχετικό δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports