header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Εκτιμήσεις για την πορεία του τουριστικού κλάδου στη Βουλγαρία το 2011 και προβλέψεις για το 2012
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
Ημερομηνία: 19/01/2012
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σόφιας
Κείμενο: Σε ενημερωτική συνάντηση με τους εμπορικούς συμβούλους των κρατών-μελών του ΟΟΣΑ (18.01.2012), ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Ενέργειας και Τουρισμού της Βουλγαρίας, κ. Ivo Marinov, αναφέρθηκε στην έως τώρα πορεία του τουριστικού κλάδου της χώρας και στις μελλοντικές του προοπτικές. Όπως ανέφερε σχετικά ο κ. Marinov, βάσει των έως τώρα διαθέσιμων στοιχείων του βουλγαρικού Στατιστικού Ινστιτούτου, το 2011 (Ιανουάριος – Νοέμβριος) παρατηρήθηκε αύξηση των αφίξεων τουριστών της τάξης του 4,5%. Συνολικά, το α’ ενδεκάμηνο 2011 επισκέφθηκαν τη Βουλγαρία περίπου 6 εκατ. ξένοι τουρίστες. Σε ό,τι αφορά τις αφίξεις από κράτη-μέλη της ΕΕ, η αύξηση κυμαίνεται στο 6,8%. Τα δε έσοδα από τον κλάδο του τουρισμού ανήλθαν το α’ δεκάμηνο 2011 στα €2,6 δισ. Γενικά, ο τουριστικός κλάδος συνεισφέρει ετησίως σε ποσοστό 10,5% στο ΑΕΠ της Βουλγαρίας.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τις τουριστικές ροές, βάσει στοιχείων του Στατιστικού Ινστιτούτου που επικαλέστηκε ο κ. Marinov και αφορούν σε ολόκληρο το δωδεκάμηνο του 2012, οι περισσότερες αφίξεις προήλθαν από Ρουμανία και Ελλάδα (περίπου 800.000 άτομα για καθεμία από τις χώρες αυτές) με τη Γερμανία να έπεται (690.000 αφίξεις). Βάσει των επίσημα δημοσιευμένων στοιχείων του Στατιστικού Ινστιτούτου, που δεν περιλαμβάνουν, όμως, το Δεκέμβριο, οι συνολικές αφίξεις Ελλήνων στη Βουλγαρία προσεγγίζουν το α’ ενδεκάμηνο 2011 τα 1.100.000 άτομα, το ήμισυ των οποίων αφορούν σε τουρίστες. Σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις για τη ροή Βουλγάρων τουριστών προς το εξωτερικό το 2012, η εκτίμηση του κ. Marinov είναι πως θα αυξηθεί το τουριστικό ρεύμα προς μακρινούς προορισμούς (υποστηριζόμενο, κυρίως, από τα υψηλότερα εισοδήματα) και θα μειωθεί προς τις γειτονικές χώρες και, ιδίως, προς Ελλάδα και Τουρκία. Σημειώνεται ότι, βάσει των δημοσιευμένων στοιχείων του Στατιστικού Ινστιτούτου για το 2011 (Ιανουάριος – Νοέμβριος), οι αφίξεις Βουλγάρων στην Ελλάδα ανήλθαν σε περίπου 950.000, το 1/3 των οποίων αφορά σε τουριστικές μετακινήσεις. Εξαίρεση των ως άνω εκτιμώμενων πτωτικών ροών προς τις γειτονικές χώρες αναμένεται να αποτέλεσει η Σερβία για ποικίλους λόγους, όπως η γλωσσική εγγύτητα (η σερβοκροατική και η βουλγαρική είναι αμοιβαίως κατανοητές γλώσσες), το χαμηλό κόστος (συγκρίσιμο με αυτό της Βουλγαρίας) και η διευκόλυνση εισόδου στη Σερβία για πολίτες κρατών-μελών ΕΕ μόνο με επίδειξη ταυτότητας. Τέλος, σε ό,τι αφορά τον εσωτερικό τουρισμό, ο κ. Marinov εκτίμησε ότι θα παρατηρηθεί το 2012 αύξηση των μετακινήσεων της τάξης του 20%, αλλά, παράλληλα, θα ενισχυθεί η τάση για τακτικότερες μεν συντομότερες δε διακοπές. Παρατηρείται, επίσης, μια τάση αναβάθμισης των λεγόμενων «δυναμικών πακέτων», όπου ο ενδιαφερόμενος καθορίζει μόνος του μεταξύ διαθέσιμων επιλογών τις επιμέρους πτυχές του τουριστικού του πακέτου.

Αναφερόμενος στις προτεραιότητες της βουλγαρικής κυβέρνησης για το αμέσως επόμενο διάστημα, ο κ. Marinov επισήμανε ότι στόχος αποτελεί η διεύρυνση και διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος μέσω της ανάπτυξης και προώθησης νέων μορφών τουρισμού (παραδουνάβιου, πολιτιστικού, εκδρομικού, ιαματικού, οικοτουρισμού, οινικού και γαστριμαργικού, συνεδριακού και γκολφ [η Βουλγαρία ήδη διαθέτει 6 μεγάλες εγκαταστάσεις γκόλφ]) πέραν αυτών που έως τώρα στηρίζουν την τουριστική βιομηχανία της χώρας (παραθαλάσσιος θερινός τουρισμός και χειμερινός τουρισμός), ώστε η Βουλγαρία να καταστεί πόλος έλξης τουριστών ολόκληρο το δωδεκάμηνο του έτους. Στο πλαίσιο αυτό, καταστρώνεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης, στο πλαίσιο του οποίου προγραμματίζεται η προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου με αποστολή την προώθηση του brand της Βουλγαρίας και τον ανασχεδιασμό των συστατικών στοιχείων που το αφορούν (logo, σλόγκαν κ.ά.). Σύμφωνα με τον κ. Marinov, στόχος της κυβέρνησης είναι ο εν λόγω ανάδοχος να έχει επιλεγεί εντός του 2012. Παράλληλα, προωθείται νέος τουριστικός νόμος (προγραμματίζεται να υποβληθεί προς έγκριση στο Υπουργικό Συμβούλιο στα τέλη Φεβρουαρίου τ.έ.) με σκοπό, μεταξύ άλλων, την αποκέντρωση των δραστηριοτήτων τουριστικού marketing και διαφήμισης μέσω της δημιουργίας τουριστικών περιφερειών. Επιπλέον, σχεδιάζεται η θέσπιση εθνικού οργανισμού τουρισμού, που θα αναλάβει σε κεντρικό επίπεδο τις ως άνω δραστηριότητες, οι οποίες σήμερα υλοποιούνται από το Υπουργείο Οικονομίας, Ενέργειας και Τουρισμού. Ήδη έχει τεθεί σε λειτουργία η εθνική διαδικτυακή πύλη για τον τουρισμό (www.bulgariatravel.org). Τέλος, σε ό,τι αφορά τη διαφημιστική εκστρατεία της Βουλγαρίας, για το 2012 θα επικεντρωθεί στην Ευρώπη, με ειδικότερη έμφαση στις κάτωθι χώρες: Γερμανία, Ρωσία, Ουκρανία, Ρουμανία, Πολωνία και σκανδιναβικές χώρες.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν, επίσης, τα προγράμματα, στα οποία συμμετέχει και υλοποιεί η Βουλγαρία για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της και την ενίσχυση των σχετικών δομών. Ειδικότερα, η Βουλγαρία αξιοποίησε, σύμφωνα με τον κ. Marinov, €130 εκατ. το 2011 μέσω των κοινοτικά χρηματοδοτούμενων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Περιφερειακής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Παράλληλα, στο πλαίσιο της κοινοτικής Περιφερειακής Στρατηγικής για το Δούναβη, η Βουλγαρία έχει αναλάβει από κοινού με τη Ρουμανία την υλοποίηση της Προτεραιότητας ΙΙΙ “To Promote Culture & Tourism People to People Contacts”. Τέλος, η Βουλγαρία επιδιώκει την προώθηση και αξιοποίηση μιας σειράς σχεδίων και προγραμμάτων που σχετίζονται με τον τουρισμό, όπως το EDEN (European Destinations of Excellence – προωθεί πρότυπα αναπτυξιακά μοντέλα βιώσιμου τουρισμού), το Iron Curtain Trail (http://www.ironcurtaintrail.eu/en/), μια οικολογική και πολιτιστική διαδρομή κατά μήκος του πρώην «σιδηρού παραπετάσματος», και το “Route of the Emperors Project”, το οποίο εστιάζει στην προβολή της ρωμαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς και καταστρώνεται με τη συνεργασία τεσσάρων γειτονικών χωρών (Βουλγαρίας, Σερβίας, Ρουμανίας και Κροατίας).



Η Προϊσταμένη



Ιωάννα Σωτηράκου-Γιάνναρου
Γεν. Σύμβουλος ΟΕΥ Β΄
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports