header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Συγχώνευση Alstom και Siemens ως προς τις σιδηροδρομικές τους δραστηριότητες
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΓΑΛΛΙΑ
Ημερομηνία: 02/10/2017
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων
Κείμενο:

Την Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2017, υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ της γαλλικής εταιρείας ολοκληρωμένων σιδηροδρομικών συστημάτων Alstom και της γερμανικής Siemens για την συγχώνευση των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων των δύο επιχειρήσεων. Η συμφωνία, την οποία ενέκριναν εχθές τα Διοικητικά Συμβούλια των δύο ευρωπαϊκών κολοσσών, θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός συνδυασμένου ομίλου με την εταιρική επωνυμία Siemens Alstom και επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Alstom Henri Poupart-Lafarge.

Οι δύο εταιρείες θα διαθέτουν από 50% των μετοχών της νέας εταιρείας, με τη Siemens να έχει το δικαίωμα αγοράς μετοχών της Alstom που αντιπροσωπεύουν δύο ποσοστιαίες μονάδες του μετοχικού της κεφαλαίου, το οποίο μπορεί να ασκηθεί το νωρίτερο τέσσερα χρόνια μετά το κλείσιμο της συμφωνίας.

Σημειώνεται ότι οι δύο υπό συγχώνευση επιχειρήσεις είναι σε μεγάλο βαθμό συμπληρωματικές όσον αφορά τις δραστηριότητες στον εν λόγω τομέα και τις γεωγραφικές περιοχές. Οι πωλήσεις των δύο εταιρειών ανέρχονται αθροιστικά στα 15,3 δισ. ευρώ, με τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) να φτάνουν τα 1,2 δισ. ευρώ. Με τη συγχώνευση, η νέα οντότητα θα επωφεληθεί από ανεκτέλεστες παραγγελίες ύψους 61,2 δισ. ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία των τελευταίων ετήσιων οικονομικών καταστάσεων των δύο επιχειρήσεων. Σε συνδυασμό, η Siemens και η Alstom αναμένουν ετήσιες συνέργειες ύψους 470 εκ. ευρώ. Τα κεντρικά γραφεία της νέας εταιρείας, η οποία θα παραμείνει εισηγμένη στη Γαλλία, καθώς και η Διεύθυνση διαχείρισης του τροχαίου υλικού θα βρίσκονται στην περιοχή του Παρισιού. Αντίθετα, η έδρα της Διεύθυνσης λύσεων κινητικότητας (Mobility Solutions) θα βρίσκεται στο Βερολίνο.

Συνολικά, η νέα οντότητα θα έχει 62.300 υπαλλήλους σε περισσότερες από 60 χώρες. Το παγκόσμιο αποτύπωμα των δύο εταιρειών δίνει τη δυνατότητα στη συγχωνευμένη εταιρεία να αποκτήσει πρόσβαση σε αναπτυσσόμενες αγορές στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, την Ινδία και την Κεντρική και Νότια Αμερική όπου είναι παρούσα η Alstom και την Κίνα, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Ρωσία όπου είναι παρούσα η Siemens.

Το διοικητικό συμβούλιο (Board of Directors) του συνδυασμένου ομίλου θα αποτελείται από 11 μέλη, ήτοι από 6 Διευθυντές που ορίζονται από τη Siemens, εκ των οποίων και ο Πρόεδρος, από 4 ανεξάρτητους Διευθυντές και από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο. Για τη διασφάλιση της συνέχειας της διαχείρισης, ο Henri Poupart-Lafarge, θα συνεχίσει να είναι επικεφαλής της εταιρείας ως Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Ο Jochen Eickholt, Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens Mobility, θα αναλάβει σημαντική ευθύνη στη νέα εταιρεία.

Σε δηλώσεις του μετά την υπογραφή του Μνημονίου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom Henri Poupart-Lafarge, τόνισε ότι ο συνδυασμός της Alstom και της Siemens Mobility, χάρη στην παγκόσμια εμβέλεια σε όλες τις ηπείρους, την κλίμακα της, την τεχνολογική της τεχνογνωσία και τη μοναδική θέση της στην ψηφιακή μεταφορά, θα φέρει στους πελάτες της και τελικά σε όλους τους πολίτες πιο έξυπνα και αποτελεσματικότερα συστήματα για να ικανοποιήσουν τις προκλήσεις στην κινητικότητα των πόλεων και χωρών. Συνδυάζοντας τις έμπειρες ομάδες, τις συμπληρωματικές γεωγραφικές περιοχές και την καινοτόμο τεχνογνωσία της Siemens Mobility με αυτή της Alstom, η νέα οντότητα θα δημιουργήσει αξία για πελάτες, εργαζόμενους και μετόχους.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens AG, Joe Kaeser σημείωσε ότι η γαλλο-γερμανική αυτή συγχώνευση μεταξύ ίσων στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα μέσα από τη δημιουργία ενός νέου ευρωπαίου πρωταθλητή στη σιδηροδρομική βιομηχανία, ο οποίος είναι σε θέση να προσφέρει περισσότερες επιλογές στους πελάτες, τους εργαζόμενους και τους μετόχους του με υπεύθυνο και βιώσιμο τρόπο, εν μέσω των ραγδαίων εξελίξεων που συντελούνται στην παγκόσμια αγορά, με την ανάδειξη ενός φορέα που κατέχει δεσπόζουσα θέση στην Ασία και ο οποίος έχει αλλάξει τη δυναμική της παγκόσμιας αγοράς.

Σημειώνουμε ότι η συγχώνευση, η οποία απολαμβάνει την υποστήριξη της Γαλλικής Κυβέρνησης, είχε προκαλέσει κύμα αντιδράσεων στη Γαλλία, καθώς θεωρήθηκε ότι η συμφωνία δεν αποτελεί συνεργασία μεταξύ ίσων εταίρων, αλλά ευνοεί ξεκάθαρα τον γερμανικό κολοσσό. Το γεγονός ότι η πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου του νέου σχήματος ορίζεται από τη Siemens, ότι η έδρα των πιο νευραλγικών και κερδοφόρων λειτουργιών της εταιρείας θα βρίσκεται στο Βερολίνο, καθώς και ότι η Siemens έχει το δικαίωμα να αποκτήσει έως και το 52% των μετοχών της νέας εταιρείας μετά τα 4 πρώτα έτη λειτουργίας, οδήγησαν πολλά στελέχη της αντιπολίτευσης στη Γαλλία να χαρακτηρίσουν αρνητικά τη συμφωνία, προειδοποιώντας ότι η Siemens ουσιαστικά θα «καταβροχθίσει» την Alstom. Ανησυχίες ως προς τις επιπτώσεις της συγχώνευσης στον αριθμό των απασχολούμενων εκφράζουν και οι εργαζόμενοι της Alstom, παρά τις δεσμεύσεις για διατήρηση του αριθμού των εργαζομένων επί μία τετραετία.         

Σε συνέντευξή του εχθές στη γαλλική τηλεόραση, ο Ευρ. Επίτροπος για την οικονομία κ. Pierre Moscovici, εξέφρασε την άποψη ότι η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού «πρωταθλητή» είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη θέση της Ευρώπης στον διεθνή ανταγωνισμό, ενώ ερωτώμενος σχετικά, εξέφρασε την άποψη ότι η απόφαση δεν είναι «πολιτική» αλλά ελήφθη από τις εταιρείες.

Επισημαίνεται ότι για την ολοκλήρωση της συναλλαγής θα πρέπει να ληφθεί έγκριση από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές, συμπεριλαμβανομένων και των αντιμονοπωλιακών αρχών, από τη γαλλική αρχή κεφαλαιαγοράς, και βεβαίως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.   

exports

Gefyres Ypourgeio logo 02highrez    ktp 1