header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Πορεία αγοράς οίνου στην Ολλανδία
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΟΛΛΑΝΔΙΑ
Ημερομηνία: 25/06/2009
Συναπτόμενο αρχείο: rad71C64Εισαγωγές σε εκατολιτρα.xls
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Χάγης
Κείμενο: Κατά τη διάρκεια της συνάντησης «Εξελίξεις στην ολλανδική αγορά κρασιού, 2008», στο World Forum Convention Center στη Χάγη, η ολλανδική Επαγγελματική Ένωση Κρασιού παρουσίασε στον τύπο και στους επαγγελματίες του κλάδου, τα αποτελέσματα των ερευνών αγοράς που πραγματοποιήθηκαν κατ’ εντολή της ιδίας και αφορούν στο εν λόγω προϊόν, κατά το 2008.

Έτσι, σύμφωνα με παρασχεθέντα στοιχεία:
- Η μέση συνολική κατανάλωση κρασιού παρέμεινε στα ίδια με το προηγούμενο έτος επίπεδα, αφού και κατά το 2008, η κατά κεφαλή κατανάλωση ανήλθε σε 21,6 λίτρα.
- Οι πωλήσεις κρασιού για ιδιωτική κατανάλωση, κατά το 2008, παρουσίασαν αύξηση.
- Ο Ολλανδός καταναλωτής διέθεσε περισσότερα χρήματα κατά μέσο όρο, ανά μπουκάλι κρασί. Η μέση τιμή αγοράς ανά φιάλη μη αφρώδους οίνου αυξήθηκε κατά 12 λεπτά, ενώ η τιμή αγοράς λευκού αυξήθηκε κατά 11 λεπτά και ανήλθε σε €2,54, του δε ερυθρού παρουσίασε επίσης αύξηση κατά 11 λεπτά και ανήλθε σε €2,75, ενώ του ροζέ έφτασε τα €2,52, σημειώνοντας αύξηση 10 λεπτών.
- Κατά το 2008, μεγάλες διακυμάνσεις κατεγράφησαν ως προς την αγορά κρασιού των ολλανδικών νοικοκυριών στην περιφέρεια της Ολλανδίας.
Πράγματι, μία οικογένεια στη Zeeland (δυτική Ολλανδία) για παράδειγμα, διέθεσε 103 ευρώ κατά μέσο όρο, μία οικογένεια από την Βόρεια-Ολλανδία 96 ευρώ, μία οικογένεια από την Gelderland (βορειο-ανατολική Ολλανδία) 79 ευρώ, ενώ μία οικογένεια από το Limburg (νότια Ολλανδία) 60 ευρώ.

Σύμφωνα με την έρευνα, η μικρή συσκευασία μπουκαλιού γίνεται όλο και πιο προσφιλής, αφού τυγχάνει κυρίως της προτίμησης των νέων και ηλικιωμένων ατόμων που ζουν μόνοι τους, καθώς και των συνταξιούχων με περιορισμένο εισόδημα, με αποτέλεσμα, κατά το 2008, να αυξηθεί το μερίδιο πωλήσεων κατ’ όγκο των μικρών συσκευασιών.

Η κατ’ οίκον κατανάλωση ερυθρού οίνου είναι η κυριότερη επιλογή των Ολλανδών καταναλωτών, ενώ η επιλογή λευκού και ροζέ τυγχάνει της προτίμησης στους χώρους εστίασης, κατά την πραγματοποίηση δεξιώσεων, ή εκδηλώσεων.

Το 2008, το 66% της ηλικιακής ομάδας άνω των 50 ετών βάσισε την επιλογή της αγοράς κρασιού στην χώρα προέλευσης. Στην ηλικιακή κατηγορία 35-49 ετών, το ποσοστό αυτό ανήλθε σε 55%, στην ηλικιακή κατηγορία 25-34 ετών, σημειώθηκε ποσοστό 44%, ενώ στην κατηγορία 16-24 ετών, το ποσοστό ήταν 35%. Έτσι, φαίνεται να είναι όλο και πιο συνειδητοποιημένη η τάση προτίμησης του καταναλωτή κατά την αγορά κρασιού, σύμφωνα με τον τόπο προέλευσης.

Κατά το 2008, 2 στα 3 μπουκάλια κρασί που πουλήθηκαν, προέρχονται από την Ευρώπη. Τα γαλλικά κρασιά εξακολουθούν να πουλιούνται περισσότερο, ακολουθούν τα κρασιά από τη Νότια Αφρική, τη Γερμανία, την Ισπανία, τη Χιλή, την Αυστραλία και την Ιταλία. Ο όγκος των κρασιών από την Αργεντινή και την Γερμανία είναι αυτός που αυξήθηκε περισσότερο σε σχέση με το 2007.
exports

Gefyres Ypourgeio logo 02highrez    ktp 1