Ενημερώσεις ανά θέμα
Εγγραφή στο Newsletter
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ AΡΧΕΙΟΥ
Η κοινοπραξία Certares Management, Delta Airlines και Air France-KLM προτιμητέος επενδυτής για την μεταβίβαση του ελέγχου της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας ITA (πρώην ALITALIA).
Κατηγορίες κειμένου: | |
---|---|
Χώρα αναφοράς: | ΙΤΑΛΙΑ |
Ημερομηνία: | 06/09/2022 |
Έκδοση: | Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ρώμης (Αρμοδιότητα και για Άγιο Μαρίνο) |
Κείμενο: | Tο ι/Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών ανακοίνωσε την έναρξη αποκλειστικής διαπραγμάτευσης με την κοινοπραξία του αμερικανικού επενδυτικού Fund Certares Management και των αεροπορικών εταιρειών Delta Airlines και Air France-KLM, καθώς κρίθηκε ότι ανταποκρίνεται επαρκέστερα στους στόχους που έθεσε το Πρωθυπουργικό Διάταγμα της 11ης Φεβρουαρίου 2022 για τη μεταβίβαση του ελέγχου της ITA (πρώην ALITALIA). Στην ανακοίνωση διευκρινίζεται ότι δεσμευτικές συμφωνίες αναμένεται να υπογραφούν μόνο εφόσον διαπιστωθεί ότι πληρούνται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις για το δημόσιο. Στην εν λόγω κοινοπραξία οι εταιρείες Delta Airlines και Air France-KLM συμμετέχουν, περιοριστικά, ως εμπορικοί εταίροι και δεν προτίθενται επί του παρόντος συμμετάσχουν στην ιδιωτικοποίηση με κεφάλαια. Η Air France-KLM ήταν ήδη μέτοχος παλαιότερα της Alitalia, με την υψηλότερη συμμετοχή της τάξεως του 25% το 2009, οποία μειώθηκε σταδιακά. Υπενθυμίζεται ότι η ITA, που ελέγχει την αεροπορική εταιρεία ITA Airways, δημιουργήθηκε τον παρελθόντα Οκτώβριο, όταν έπαυσε τη λειτουργία της η Alitalia και έκτοτε αναζητείται αξιόπιστος επενδυτής. Η απροθυμία του έτερου ενδιαφερόμενου επενδυτή, MSC-Lufthansa, να βελτιώσει πρότασή του, σε συνδυασμό με την αναβαθμισμένη και συμβατή με τους επιδιωκόμενους στόχους της ι/Κυβέρνησης πρότασης της Certares, απετέλεσε εξέλιξη καθοριστικής σημασίας για τον ιταλικό αερομεταφορέα. Οι κύριοι λόγοι για την ανάδειξη του αμερικανικού Fund σε προτιμητέο επενδυτή, έναντι της MSC-Lufthansa, επικεντρώνονται στα εξής σημεία: (α) βελτίωση οικονομικής προσφοράς κατά 335 εκατ. ευρώ (συνολικά 700 εκατ. ευρώ για το 49% της ITA), υπερβαίνοντας την αντίστοιχη των αντιπάλων (περίπου 850 εκατ. ευρώ για το 80% της ITA, ήτοι 60% MSC, 20% Lufthansa), (β) αύξηση της συμμετοχής του δημοσίου σε 49% έναντι 20% της MSc-Lufthansa, (γ) συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων με δύο θέσεις στο 5μελές Δ.Σ. της εταιρείας, έναντι χαμηλής ή καθόλου συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων στη γερμανοελβετική πρόταση, (δ) πρόβλεψη για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 600 εκατ. ευρώ, πέραν του ήδη εγκεκριμένου από την ΕΕ ποσού 650 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η προσφορά της MSC-Lufthansa προέβλεπε αποζημίωση 186 εκατ. ευρώ σε περίπτωση υπαναχώρησης του δημοσίου. Τα ειδικότερα θέματα αποσχόλησης και στόλου αεροσκαφών θα αποτελέσουν αντικείμενο περαιτέρω διαπραγματεύσεων. Η προσφορά Certares, παρουσιάζει ενδιαφέρον και από εμπορικής σκοπιάς, καθώς επικεντρώνεται στην ισχυρή στρατηγική ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της εταιρείας, με σκοπό συνδέσεις προς τη Βόρεια, καθώς και την Νότια Αμερική, κρίσιμο στοιχείο λόγω της πολυπληθούς ιταλικής διασποράς, σε συνεργασία με τη χιλιανή αεροπορική εταιρεία Latam και τη βραζιλιάνικη Azul. Επίσης, προβλέπει συνέργειες με την πλατφόρμα της American Express Global Business Travel και της Internova, καθώς και τη Hertz και το Tripadvisor. Το σχέδιο της Certares στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση της ITA Airways στο επίπεδο των 1,95 δισ. ευρώ το 2023. |