Search

Facebook

Linkedin

twitter - x

Search Icon

search

header

Εγγραφή στο Newsletter

Δημοσιονομική Στρατηγική: 2,68 δισ. ευρώ σε επενδυτικά έργα το 2025
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΣΕΡΒΙΑ
Ημερομηνία: 22/11/2024
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Βελιγραδίου
Κείμενο: H Κυβέρνηση της Σερβίας δημοσίευσε την αναθεωρημένη Δημοσιονομική Στρατηγική για το 2025, σύμφωνα με την οποία θα κατανείμει κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους 313,6 δισ. δηναρίων (2,68 δισ. ευρώ) σε 56 μεγάλα επενδυτικά έργα που βρίσκονται υπό υλοποίηση. Επιπλέον, καθορίζονται τα σχετικά ποσά για το 2026 και το 2027, τα οποία θα ανέλθουν σε 301,8 δισ. δηνάρια (2,58 δισ. ευρώ) και 168,4 δισ. δηνάρια (1,44 δισ. ευρώ) αντίστοιχα.Σύμφωνα με τη Στρατηγική, η συνολική εκτιμώμενη αξία όλων των έργων ανέρχεται σε 2,465 τρισ. δηνάρια (περίπου 21 δισ. ευρώ) για το οποία, έως και το 2024, έχουν ήδη διατεθεί 615,5 δισ. δηνάρια (5,26 δισ. ευρώ). Το μεγαλύτερο έργο, αξίας 367,9 δισ. δηναρίων (3,15 δισ. ευρώ), είναι η κατασκευή δημοτικών υποδομών για τη διαχείριση λυμάτων και απορριμμάτων. Το έργο, που ξεκίνησε το 2021, υλοποιείται από το Υπουργείο Υποδομών της Σερβίας σε συνεργασία με την China Road and Bridge Corporation. Για το 2025 η κυβέρνηση έχει προβλέψει να δαπανήσει 10 δισ. δηνάρια (85,5 εκατ. ευρώ) για το έργο αυτό. Για το δεύτερο μεγαλύτερο έργο, τον αυτοκινητόδρομο Morava, συνολικής αξίας 252 δισ. δηναρίων. (2,15 δισ. ευρώ), προβλέπεται δαπάνη 30 δισ. δηναρίων (256, 4 εκατ. ευρώ) για το 2025. Για την κατασκευή του εν λόγω έργου, η Σερβία είχε υπογράψει το 2019 σύμβαση 745 εκατ. ευρώ με την αμερικανο-τουρκική κοινοπραξία Bechtel-Enka. Από τα συνολικά 112 χλμ του μελλοντικού αυτοκινητόδρομου, μέχρι στιγμής, έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία περίπου 28 χλμ. Ακολουθεί, η ανακατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Βελιγράδι - Νις, μήκους 230 χλμ, ένα έργο συνολικής αξίας 208,6 δισ. δηναρίων (1,78 δισ. ευρώ). Η Κυβέρνηση δεν έχει προβλέψει κονδύλια για αυτό το έργο για το 2025, αλλά αναφέρει ότι σχεδιάζει να δαπανήσει 10 δισ. δηνάρια (85,5 εκατ. ευρώ) το 2026 και άλλα 30 δισ. δηνάρια (256, 4 εκατ. ευρώ) το 2027. Υπενθυμίζεται ότι, τον Μάρτιο του 2023, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ), η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και η Ευρωπαϊκή Ένωση παρείχαν στη Σερβία ένα οικονομικό πακέτο 2,2 δισ. ευρώ για την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής. Για το 2025, η μεγαλύτερη επένδυση, ύψους 46 δισ. δηναρίων (393 εκ. ευρώ), θα διατεθεί για έργα της επικείμενης Διεθνούς Έκθεσης Expo Belgrade 2027, συνολικής αξίας 139,6 δισ. δηναρίων (1,19 δισ. ευρώ). Επιπλέον αυτών, θα διατεθούν το 2025, ακόμη 18,6 δισ. δηνάρια για την κατασκευή του Εθνικού Σταδίου στο Surcin, η συνολική αξία του οποίου εκτιμάται σε 67,5 δισ. δηνάρια (576,9 εκατ. ευρώ) και σχεδιάζεται ως μέρος του συγκροτήματος Expo Belgrade 2027.Άλλα αξιοσημείωτα έργα του καταλόγου περιλαμβάνουν την κατασκευή αυτοκινητόδρομου Βελιγραδίου-Zrenjanin, μήκους 56 χλμ και συνολικής αξίας 187,6 δισ. δηναρίων (1,6 δισ. ευρώ) και την ανάπτυξη της πρώτης γραμμής του μετρό του Βελιγραδίου συνολικού κόστους 72,8 δισ. δηναρίων (622 εκατ. ευρώ).    

ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΟΕΥ

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov