ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ AΡΧΕΙΟΥ
Νέος νόμος για το cabotage στη Βραζιλία
File Categories: | |
---|---|
Χώρα αναφοράς: | ΒΡΑΖΙΛΙΑ |
Ημερομηνία: | 25/01/2022 |
Έκδοση: | Γραφείο Ο.Ε.Υ. Αγίου Παύλου (Αρμοδιότητα και για Σουρινάμ) |
Κείμενο: | Στον ιστότοπο του αρμόδιου βραζιλιανού Υπουργείου Υποδομών (Ministerio de Infraestutura https://www.gov.br/infraestrutura/pt-br/brdomar ), καθορίζεται το τελευταίο νομικό πλαίσιο λειτουργίας του cabotage στη Βραζιλία με τον νόμο 14.301 της 7 Ιανουαρίου 2022. Βασικές πληροφορίες για τον νόμο : https://www.gov.br/infraestrutura/pt-br/brdomar
Στον ακόλουθο σύνδεσμο έχει αναρτηθεί ο νόμος στην πορτογαλική γλώσσα : https://www.in.gov.br/web/dou/-/lei-n-14.301-de-7-de-janeiro-de-2022-372761122
Για τον νέο νόμο σχετικά με το Cabotage συγκρατούνται τα ακόλουθα:
Ο νέος νόμος 14.301 της 7 Ιανουαρίου 2022 αποσκοπεί στην αύξηση της προσφοράς καμποτάζ, στην ενθάρρυνση του ανταγωνισμού, στη δημιουργία νέων δρομολογίων και στη μείωση του κόστους. Μεταξύ άλλων στόχων, το Υπουργείο Υποδομών σκοπεύει να αυξήσει τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται ετησίως από 1,2 εκατομμύρια TEU (ισοδύναμη μονάδα 20 ποδιών) το 2019 σε 2 εκατομμύρια TEU το 2022, επιπλέον της επέκτασης κατά 40% της χωρητικότητας των θαλάσσιων μεταφορών στόλο αφιερωμένο στις ενδομεταφορές τα επόμενα τρία χρόνια, εξαιρουμένων των πλοίων που προορίζονται για τη μεταφορά πετρελαίου και παραγώγων.
Με τον νόμο γίνεται απευλευθέρωση του συστήματος, αυξάνεται η χρήση ναυλωμένων πλοίων, μειώνεται το κόστος και η γραφειοκρατία, επιπλέον δημιουργούνται συνθήκες αύξησης της προσφοράς και ενθαρρύνεται ο ανταγωνισμός.
Επίσης ο νόμος υλοποιεί δράσεις μέσα από το Πρόγραμμα BR DO MAR.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ BR DO MAR: Το πρόγραμμα εστιάζει σε τέσσερις θεματικούς άξονες: στόλος, ναυτική βιομηχανία, κόστος και λιμάνι.
FLEET - Το πρόγραμμα ενθαρρύνει τον στόλο που λειτουργεί στη χώρα, έτσι ώστε οι βραζιλιάνικες ναυτιλιακές εταιρείες (EBN) να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο και ασφάλεια στη λειτουργία των γραμμών τους. Με αυτόν τον τρόπο προτείνει η εταιρεία που διαθέτει εθνικό στόλο να μπορεί να επωφεληθεί από χρονοναύλωση (όταν το πλοίο είναι ναυλωμένο υπό ξένη σημαία, γεγονός που του επιτρέπει να έχει χαμηλότερο λειτουργικό κόστος).
Προβλέπονται επίσης άλλες υποθέσεις που θα επιτρέψουν στα EBN να ναυλώνουν πλοία εγκαίρως: να αντικαταστήσουν πλοία που βρίσκονται υπό επισκευή ή κατασκευή. σε λειτουργίες εξυπηρέτησης που δεν υπάρχουν ακόμη· και να εκπληρώσει αποκλειστικά μακροχρόνιες συμβάσεις.
Οι νεοεισερχόμενοι ή οι μικρότερες εταιρείες χωρίς τα δικά τους πλοία θα μπορούν να ναυλώνουν γυμνό σκάφος (το ναυλωμένο πλοίο θα υιοθετήσει τη βραζιλιάνικη σημαία), χωρίς να χρειάζεται έρμα στα δικά τους σκάφη.
ΝΑΥΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ - Η κυβέρνηση προτείνει διάφορες ενέργειες για την προώθηση της ναυτικής βιομηχανίας, ειδικά στον τομέα της συντήρησης και των επισκευών. Η δυνατότητα ξένων εταιρειών να χρησιμοποιούν πόρους του Ταμείου Εμπορικής Ναυτιλίας για να χρηματοδοτήσουν τον ελλιμενισμό των σκαφών τους σε ναυπηγεία της Βραζιλίας αποτελεί παράδειγμα δράσης που, αυξάνοντας την κλίμακα στις δραστηριότητες των ναυπηγείων, θα ωφελήσει επίσης τα EBN, τα οποία σήμερα χρησιμοποιούν ναυπηγεία στην Ευρώπη ακόμα και η Κίνα.
ΚΟΣΤΟΣ - Δράσεις που επιδιώκουν να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα των καμποτάζ, με προτάσεις που επηρεάζουν το κόστος διαφόρων τύπων, όπως η γραφειοκρατία που υπερφορτώνει τις ενδομεταφορές.
ΛΙΜΑΝΙΑ – Σημαντική πρωτοβουλία είναι η άδεια χρήσης προσωρινών συμβάσεων για τη διακίνηση εμπορευμάτων που δεν εκτελούν ακόμη εργασίες στο λιμάνι, επιταχύνοντας την έναρξη λειτουργίας τερματικών σταθμών που είναι αφιερωμένες στις ενδομεταφορές.
|