Facebook

Linkedin

twitter - x

header

Ηχηρή παραίτηση CEO Stellantis κ. Tavares. Αρνητικός αντίκτυπος σε μετοχή Stellantis στο Χρηματιστήριο Μιλάνου.
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΙΤΑΛΙΑ
Ημερομηνία: 04/12/2024
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ρώμης (Αρμοδιότητα και για Άγιο Μαρίνο)
Κείμενο: Ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis (πρώην Fiat) υπέβαλε, την 1η τ.μ., την παραίτησή του στο ΔΣ, που συνεδρίασε εκτάκτως και την έκανε αποδεκτή. Η απροσδόκητη ανατροπή με την προεκτεθείσα παραίτηση -αν και σε πρόσφατες περί αντιθέτου δηλώσεις του, που προδιέγραφαν παραμονή του έως το 2026- συμπίπτει χρονικά με την εξαιρετικά δυσμενή συγκυρία για την αυτοκινητοβιομηχανία λόγω της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και αποτελεί αρνητική αντανάκλαση αντικρουόμενων στοχεύσεων στο πολιτικό-επιχειρηματικό πεδίο. Σημειώνουμε ότι, ο ιταλογαλλοαμερικανικός όμιλος είναι αντιμέτωπος με μια δραστική μείωση πωλήσεων και οικονομικών αποτελεσμάτων, που μεταφράζεται σε πτώση της μετοχής κατά 40-45% από την αρχή του έτους.Την παραίτηση κ. Tavares, λόγω του ειδικού βάρους της, ακολούθησε τηλεφωνική ενημέρωση από τον Προέδρο του ομίλου κ. John Elkann (εγγονού Gianni Agnelli, ιδρυτή της Fiat), τόσο του Ι/ΠτΔ κ. Sergio Mattarella όσο και της Ι/ΠΘ κας Giorgia Meloni. Συναφώς προς τα ανωτέρω, από πλευράς ι/Κυβέρνησης για λόγους πολιτικής επικοινωνίας και διαχείρισης το ζήτημα ανεδείχθη "εντέχνως" με μορφή συγκαλυμμένης ανησυχίας, που συνοδεύτηκε από έντονες αντιδράσεις ι/Βουλής με το σύνολο των πολιτικών κομμάτων να ζητούν μετ’ επιτάσεως κλήση, το συντομότερο, σε ακρόαση του Προέδρου του Stellantis, προκειμένου ενημερώσει για τα μελλοντικά βήματα του ομίλου. Εν αναμονή του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου -η αντικατάσταση του κ. Tavares εκτιμάται έως την άνοιξη του 2025- η επιχειρησιακή διαχείριση της εταιρείας θα ανατεθεί από το ΔΣ σε μια προσωρινή επίλεκτη εκτελεστική επιτροπή με επικεφαλής τον ίδιο τον Πρόεδρο.Η διαμάχη της εταιρείας ξεκίνησε πριν από περισσότερο από ένα έτος και αφορούσε στο ζήτημα των οικολογικών κινήτρων και την είσοδο κινεζικών κολοσσών ηλεκτροκίνησης ως παραγωγών στην Ιταλία, που ιστορικά μονοπωλείται από τη Fiat-FCA-Stellantis και έχει εκληφθεί ως άμεση πρόκληση από τον όμιλο με τον κ. C. Tavares να έχει συχνά απειλήσει με "αντίποινα" έως και αποεπένδυση στην χώρα. Η Κυβέρνηση Meloni ανταποκρινόμενη στις δεσμεύσεις της για προσπάθεια τροποποίησης του Κανονισμού Euro 7 στην ΕΕ και παροχή σημαντικών κινήτρων, είχε ζητήσει την κατασκευή 1 εκ. αυτοκινήτων "Made in Italy" από τον όμιλο το 2024, στόχος που σύμφωνα με εκτιμήσεις δεν θα επιτευχθεί (από 750 χιλ. οχήματα το 2023 σε 500 χιλ. το 2024).Η σοβούσα κρίση στην ι/αυτοκινητοβιομηχανία με αποκορύφωμα την παραίτηση Tavares, αναδεικνύει με τον πιο εύγλωττο τρόπο τα κρίσιμα διακυβεύματα ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έναντι άλλων παγκόσμιων υπερδυνάμεων, υπό το πρίσμα των δεσμευτικών στοχεύσεων της ΕΕ για πράσινη μετάβαση. Τα ανωτέρω συνοψίζονται διαυγέστατα στην Έκθεση Draghi σε συνδυασμό με προτεινόμενες τομές για διασφάλιση ισορροπίας μεταξύ ευρωπαϊκών περιβαλλοντικών προτεραιοτήτων και ανάπτυξης. Ο παγκόσμιος ανταγωνισμός με αιχμή την Κίνα, ιδιαιτέρως στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ασκεί ασφυκτική πίεση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία για επίτευξη οικονομιών κλίμακας, πέραν των γεωγραφικών ορίων της εθνικής παραγωγικής βάσης, πορεία που συνοδεύεται από αντικρουόμενες προσεγγίσεις ως προς την αντιμετώπιση των σχετικών σφαιρικών συνεπειών. Ανωτέρω εξελίξεις μεταφράστηκαν σε πτώση στο Χρηματιστήριο του Μιλάνου (Piazza Affari) της μετοχής του Stellantis κατά 6,3% την Δευτέρα, που συνοδεύτηκε από καταγραφή μικρής ανάκαμψης (+1,6% στα 11,93 ευρώ/μετοχή) την επομένη, παραμένοντας ωστόσο σε χαμηλά διετίας. Υπό το φως σφαιρικής αποτίμησης διαχείρισης Tavares, συγκρατείται το αποτέλεσμα κερδών στους μετόχους ύψους € 23 δισ. σε 4 έτη, που σαφώς αξιολογείται εξατομικευμένα οικονομικά επωφελής, χωρίς θετική αντανάκλαση για την Ιταλία. Σημειώνεται ότι, πλέον, στην χώρα, δεν παράγονται άλλα οχήματα του ομίλου πλην του Panda (2011) και ενός μοντέλου της Alfa Romeo.Σελίδα 4 από 4ΑΔΙΑΒΑΘΜΗΤΟΗ κρίση Stellantis προβάλλει ως προέκταση του παθογενούς πυρήνα της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ και "αναγιγνώσκεται" από την Κυβέρνηση Meloni με όρους υψηλού εθνικού συμβολισμού, λόγω της διαχρονικής ταυτοτικής απήχησης της Fiat ως συνώνυμου του "Made in Italy" αλλά και της ανάγκης διασφάλισης απασχόλησης και κοινωνικής συνοχής.  
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov