header

Συνεδριακός Τουρισμός (Μαρ.2009)
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΤΟΥΡΚΙΑ
Ημερομηνία: 29/04/2009
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Κωνσταντινούπολης
Κείμενο: Συνεδριακός Τουρισμός

Το πρώτο βήμα για τη συνεργασία των επαγγελματιών οργανωτών συνεδρίων (PCO) από τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στη διάρκεια των εργασιών του 5ου πανελλήνιου συνεδρίου για το συνεδριακό και επαγγελματικό τουρισμό, που διοργανώνει ο Ελληνικός Σύνδεσμος Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO). Πρόκειται για ένα δίκτυο συνεργασίας των PCO's ούτως ώστε το «πάντρεμα» των πολιτιστικών και τουριστικών πλεονεκτημάτων των χωρών της περιοχής, να παρουσιάζεται ως ενιαία «δομή», με στόχο να κατακτήσει μεγαλύτερο μερίδιο στη διεθνή αγορά του συνεδριακού τουρισμού.
Παρουσιάζοντας τις εξελίξεις στο συνεδριακό τουρισμό στην Κωνσταντινούπολη, η γενική διευθύντρια του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών, κα Χαντάν Μπόισε, σημείωσε πως η συνεργασία με τους εμπλεκόμενους - με την τουριστική βιομηχανία - φορείς άλλων βαλκανικών χωρών δημιουργεί ενθαρρυντικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της περιφερειακής τουριστικής, συνεδριακής, βιομηχανίας. Επίσης, τόνισε πως σε αυτή την προσπάθεια μπορούν να συμβάλλουν οι κυβερνήσεις, αλλά και οι μη κυβερνητικές οργανώσεις των χωρών της περιοχής, προκειμένου όλες οι χώρες να αποκομίσουν οφέλη από αυτή τη συνεργασία. Η Τουρκία βρίσκεται μέσα στην πρώτη δεκάδα των πιο δημοφιλών τουριστικών προορισμών, με έσοδα περί τα $ 20 δις ετησίως, σε μία παγκόσμια αγορά $ 1 τρις. Πάντως ανοδικά κινείται και ο εσωτερικός τουρισμός ύστερα από αρκετά χρόνια αδράνειας.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών της Σερβίας, κ. Μίλος Μιλοβάνοβιτς κάλεσε τους επαγγελματίες οργανωτές συνεδρίων να συμμετέχουν στη διαδικασία της δημιουργίας του «βαλκανικού brand», ενός κοινού προϊόντος των χωρών της περιοχής στη παγκόσμια αγορά. Ο κ. Μιλοβάνοβιτς, επισήμανε πως η Σερβία έκανε σημαντικά βήματα για την «επανατοποθέτησή» της στο «χάρτη» της συνεδριακής βιομηχανίας. Η σερβική πρωτεύουσα, το Βελιγράδι, διαθέτει συνεδριακές υποδομές, με την πλέον χαρακτηριστική το Sava Center, το οποίο εκτός της κεντρικής αίθουσας των 4.000 θέσεων διαθέτει άλλες 17 αίθουσες με «δυναμικότητα» 100 έως 500 θέσεις. Το Sava Center «συμπληρώνουν» οι συνεδριακές εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων, τα οποία σύντομα αναμένεται να προστεθούν στο τουριστικό «δυναμικό» της σερβικής πρωτεύουσας.
Στο μεταξύ, άσχημα νέα για τη βουλγαρική τουριστική βιομηχανία «επιφύλασσαν» ο Δεκέμβριος του 2008 και ο Ιανουάριος του 2009, καθώς καταγράφηκε μείωση 10% στις αφίξεις ξένων επισκεπτών στη χώρα, είπε η αντιπρόεδρος της 'Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων της Βουλγαρίας (ΒΑΤΑ), Νέλι Σαλντάνσκα. Σύμφωνα με την ίδια, από σχετικές έρευνες προκύπτει ότι τουλάχιστον το 1/3 των εταιριών σκοπεύει να μειώσει τα έξοδα ταξιδιών, ως μέτρο αντιμετώπιση της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Πάντως, η κ. Σαλντάνσκα προέτρεψε τους τουριστικούς παράγοντες να παραμείνουν ψύχραιμοι και να αναζητήσουν τρόπους συνεργασίας για την αντιμετώπιση της οικονομικής δυσπραγίας.
Από την πλευρά του, ο ακαδημαϊκός κ. Κέβιν Φιλντ από το πανεπιστήμιο του Γκλόσερστάϊρ (Αγγλία) κάλεσε τους PCO, τους προμηθευτές και όλους τους - εμπλεκόμενους - με τη συνεδριακή βιομηχανία φορείς να εξειδικεύσουν την «ταυτότητα» του προϊόντος που προωθούν, καθώς και να βρουν νέους τρόπους προσέλκυσης της προσοχής των ενδιαφερομένων πελατών. «Κάθε προορισμός πρέπει να κερδίζει άμεσα την προσοχή του πελάτη» επισήμανε και σημείωσε ότι η «χρυσή τομή» ενός συνεδριακού «πακέτου» συνδυάζει, μεταξύ άλλων, μια σειρά «παραμέτρων», όπως την τοποθεσία, τη ψυχαγωγία, τις μεταφορές, τις υποδομές και τη στέγαση. «Δείτε τον προορισμό που προτείνετε με τα μάτια των επισκεπτών» σημείωσε και πρόσθεσε πως για την ανάπτυξη διακρατικών δικτύων συνεργασίας είναι απαραίτητη η εμπιστοσύνη μεταξύ όλων των πλευρών.

Η Προϊσταμένη

Παγώνα Λάρδα
Σύμβουλος ΟΕΥ Β’

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov