header

Αναθεώρηση του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2022
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Ημερομηνία: 27/06/2022
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σκοπίων
Κείμενο:

Η Κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας ενέκρινε τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό για το 2022, με στόχο την εξασφάλιση του απαιτούμενου δημοσιονομικού χώρου για την εφαρμογή νέων μέτρων στήριξης των πολιτών και των επιχειρήσεων. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για την αντιμετώπιση της κρίσης, οι τροποποιήσεις στον προϋπολογισμό της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας για το 2022 αφορούν, από την πλευρά των δαπανών, στον περιορισμό των μη παραγωγικών δαπανών του προϋπολογισμού και την υποστήριξη της οικονομίας με επενδύσεις σε έργα υποδομής, επανασχεδιασμό της δομής των δημόσιων οικονομικών αναφορικά με τη συμμετοχή στις κεφαλαιουχικές δαπάνες. Ειδικότερα, προβλέπονται επιπλέον 76 εκατ. ευρώ (4,7 δισ. δηνάρια) για νέα μέτρα στήριξης των πολιτών και επιχειρήσεων, επιπλέον 52 εκατ. ευρώ (3,2 δισ. δηνάρια για επιδοτήσεις) για τους αγρότες, αύξηση των συντάξεων και των μισθών των εκπαιδευτικών, καθώς και επιδοτήσεις για την αύξηση του κατώτατου μισθού.  Με βάση τα προγραμματισμένα έσοδα και δαπάνες, το έλλειμμα έχει προγραμματιστεί στα 42,7 δισ. δηνάρια, δηλαδή στο 5,3% του ΑΕΠ. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες προγραμματίζονται στα 32,2 δισ. δηνάρια ή περίπου 6 δισ. δηνάρια χαμηλότερες από το αρχικό σχέδιο. Ωστόσο, το ποσό αυτό είναι κατά 8,8 δισ. ευρώ υψηλότερο από πέρυσι ή κατά 16,1 δισ. ευρώ, δηλαδή διπλάσιο, σε σχέση με το 2020. Από πλευράς επενδύσεων στον τομέα των οδικών υποδομών, καταγράφονται: η επέκταση του αυτοκινητόδρομου Tetovo-Gostivar, η κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου Trebenishta - Struga - Kafasan, η κατασκευή του τμήματος Gostivar - Bukojcani, Rankovce - Kriva Palanka και Kriva Palanka μέχρι τα σύνορα με τη Βουλγαρία, καθώς και του δυτικού τμήματος του οδικού Διαδρόμου VIII που αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Kicevo - Bukojcani και Kicevo - Ohrid. Το τμήμα Prilep - Bitola σχεδιάζεται στον Διάδρομο X. Περαιτέρω σχεδιάζονται η κατασκευή του δρόμου Tetovo-Prizren (η Δημόσια Επιχείρηση για τους Κρατικούς Δρόμους/ PESR πρόκειται να εκπονήσει σχετική μελέτη σκοπιμότητας) και τμήματος του αυτοκινητόδρομου Skopje – Blace. Στον τομέα της σιδηροδρομικής υποδομής, σχεδιάζεται η χρηματοδότηση των τριών φάσεων κατασκευής και αποκατάστασης του ανατολικού τμήματος του σιδηροδρόμου κατά μήκος του Διαδρόμου VIII, καθώς και της σιδηροδρομικής γραμμής Kitchevo - σύνορα με την Αλβανία. Προβλέπεται επίσης η κατασκευή σιδηροδρομικής συνοριακής διέλευσης με εγκαταστάσεις στο «Tabanovce», μεταξύ της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας και της Δημοκρατίας της Σερβίας, με δάνεια από το Επενδυτικό Πλαίσιο των Δυτικών Βαλκανίων. Στον τομέα της αεριοποίησης, σημειώνονται: η κατασκευή κεντρικών αγωγών φυσικού αερίου τμήματος Skopje-Tetovo, Gostivar-Kitchevo και τμήματος Sveti Nikole-Veles, η κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου διασύνδεσης μεταξύ της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας και της Δημοκρατίας του Κοσσόβου, η κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου διασύνδεσης μεταξύ της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας και της Δημοκρατίας της Σερβίας, καθώς και διασύνδεσης φυσικού αερίου μεταξύ της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας και της Δημοκρατίας της Ελλάδας. Πολλά κεφαλαιουχικά έργα σχεδιάζονται επίσης για την προστασία του περιβάλλοντος (κατασκευή σταθμού επεξεργασίας λυμάτων στα Σκόπια και σταθμών επεξεργασίας στερεών αποβλήτων στις περιοχές Polog, Vardar, Pelagonia και Σκοπίων και στη νοτιοδυτική και νοτιοανατολική περιοχή), της υγείας και της παιδείας (κατασκευή και ανακατασκευή σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανακατασκευή κοιτώνων κ.λπ).

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov