ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ AΡΧΕΙΟΥ
File Categories: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Χώρα αναφοράς: | ΚΙΝΑ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ημερομηνία: | 16/07/2022 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Έκδοση: | Γραφείο Ο.Ε.Υ. Πεκίνου (Αρμοδιότητα και για Μογγολία) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Πηγή: | Υπουργείο Γεωργίας Η.Π.Α. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Κείμενο: | Α. Γενικά. Το 2021, η αξία των λιανικών πωλήσεων τροφίμων και ποτών της Ταϊβάν (υπεραγορές κάθε μεγέθους, μικροκαταστήματα κλπ.) ανήλθε σε $ 32,4 δισ., σημειώνοντας αύξηση ύψους 2,2%, σε σχέση με το 2020 ($ 31,7 δισ.). Η αξία των πωλήσεων των απλών υπεραγορών (supermarket) κατέγραψε την μεγαλύτερη ετήσια αύξηση (7,7%), ενώ ακολούθησε εκείνη των υπεραγορών μεγάλου μεγέθους (hypermarket), με 6,5%. Η αξία των πωλήσεων των μικροκαταστημάτων (convenience store), όμως, παρέμεινε στάσιμη, λόγω της έξαρσης της πανδημίας, στα μέσα 2021, που οδήγησε την κυβέρνηση να εντείνει τα περιοριστικά μέτρα, μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου 2021, αποθαρρύνοντας, ουσιαστικά, τις μη απαραίτητες δραστηριότητες. Στο πλαίσιο αυτό, μειώθηκε δραματικά ο αριθμός των πολιτών που πραγματοποιούσαν μεταφορές για επαγγελματικούς σκοπούς, οι οποίοι αποτελούν τους βασικούς πελάτες των μικροκαταστημάτων. Πίνακας Ι: Πορεία λιανικών πωλήσεων τροφίμων και ποτών στην Ταΐβάν (2019-2021)
Σύμφωνα δε με το Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων της Ταϊβάν, οι τοπικές βιομηχανίες τροφίμων και ποτών πραγματοποίησαν πωλήσεις συνολικής αξίας $ 22,77 δισ., το 2021, καταγράφοντας αύξηση ύψους 7,2%, σε σχέση με το 2020 ($ 21,3 δισ.). Εξ αυτών, η αξία των λιανικών πωλήσεων ανήλθε σε $ 9,6 δισ., καταγράφοντας αύξηση ύψους 1,8%, σε σχέση με το 2020 ($ 9,46 δισ.). Παρατηρείται, λοιπόν, ότι, παρά τις συνεχιζόμενες επιπτώσεις της πανδημίας, η ζήτηση για προϊόντα τροφίμων και ποτών παραμένει ισχυρή και, μάλιστα, επιδεικνύει αυξητική τάση. Γενικότερα, οι επιπτώσεις της πανδημίας στην Ταϊβάν, το 2021, υπήρξαν σχετικώς ήπιες, σε σύγκριση με τις άλλες χώρες της περιοχής. Η απαγόρευση της παροχής υπηρεσιών εστίασης εντός καταστημάτων, η οποία επεβλήθη το καλοκαίρι, οδήγησε σε αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης προϊόντων τροφίμων που διατηρούνται σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, καθώς και πρώτων υλών τροφίμων, για κατ’ οίκον χρήση. Κατά το β΄ τρίμηνο 2022, τα κρούσματα της πανδημίας αυξήθηκαν δραματικά, από μερικές εκατοντάδες, σε δεκάδες χιλιάδες, ημερησίως. Η κυβέρνηση αποφάσισε να παύσει την στρατηγική μηδενικών κρουσμάτων που εφήρμοζε μέχρι τούδε. Λόγω του υψηλού ποσοστού εμβολιασμών, η πλειοψηφία των κρουσμάτων υπήρξε ήπια, με συνέπεια το σύστημα υγείας της Ταϊβάν να κατορθώσει να ανταποκριθεί στο αρχικό κύμα των κρουσμάτων. Παρ’ ό,τι τα περιοριστικά μέτρα δεν εντάθηκαν, οι πολίτες ελάττωσαν τις εξόδους και τις μετακινήσεις τους, άνευ συστάσεων. Ορισμένες επιχειρήσεις υιοθέτησαν πρακτικές τηλε-εργασίας, προκειμένου να μειώσουν τις επαφές των υπαλλήλων τους. Στο πλαίσιο αυτό, επλήγησαν τα εστιατόρια, τα μπαρ και τα ξενοδοχεία, όμως, από την άλλη, κατεγράφη εκρηκτική αύξηση των ηλεκτρονικών λιανικών πωλήσεων τροφίμων και ποτών. Β. Είσοδος στην αγορά. Οι καταναλωτές της Ταϊβάν συμμετέχουν ενεργά στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης και αναζητούν νέες ευκαιρίες, νέες εμπειρίες και νέα προϊόντα σε εφαρμογές όπως οι «LINE», «Instagram» και «Facebook». Συνεπώς, οι προωθητικές ενέργειες μέσω των ως άνω εφαρμογών δύναται αποτελέσουν αποτελεσματικούς τρόπους στόχευσης, πληροφόρησης και διεύρυνσης της πελατειακής βάσης στην Ταϊβάν. Επίσης, η συμμετοχή σε εκθέσεις αποτελεί ιδανική ευκαιρία για την πραγματοποίηση επαφών με τοπικούς εταίρους, για την παρουσίαση νέων προϊόντων και την μέτρηση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών. Η «Taipei International Food Show» (https://www.foodtaipei.com.tw/en/index.html), η οποία πραγματοποιείται σε ετήσια βάση, τον Ιούνιο, αποτελεί την μεγαλύτερη εκδήλωση τροφίμων και ποτών της Ταΐβάν. Γ. Δίκτυα πωλήσεων. Γ.1. Μικροκαταστήματα. Τα μικροκαταστήματα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα των καταναλωτών της Ταϊβάν. Μάλιστα, αντιστοιχεί ένα (1) μικροκατάστημα ανά 1.800 κατοίκους, γεγονός που καθιστά την Ταΐβάν δεύτερη, παγκοσμίως, μετά την Νότιο Κορέα. Τα μικροκαταστήματα της Ταϊβάν λειτουργούν επί εικοσιτετραώρου βάσεως, επτά μέρες την εβδομάδα, και προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών, όπως π.χ. παρασκευή καφέ και τσαγιού, πληρωμή διδάκτρων, λογαριασμών κοινής ωφέλειας και άλλων τελών, εκτυπώσεις, αποστολή τηλεομοιοτυπιών, πώληση διαφόρων ειδών εισιτηρίων, παραλαβή παραγγελιών από πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου κλπ. Οι αλυσίδες μικροκαταστημάτων προχωρούν συνεχώς σε ίδρυση νέων καταστημάτων, με αποτέλεσμα, το 2021, να λειτουργούν 12.800 καταστήματα, έναντι 11.493, το 2020 (αύξηση ύψους 11%). Εκτιμάται ότι η αγορά δεν έχει ακόμα κορεσθεί και ότι θα αναπτυχθεί περαιτέρω, λόγω της συνεχούς ένταξης νέων υπηρεσιών στην λειτουργία τους, όπως π.χ. θάλαμοι τηλε-εργασίας, υπηρεσίες στεγνοκαθαριστηρίου, εγγραφή μελών, τα οποία απολαμβάνουν ειδικές προσφορές κλπ. Πίνακας ΙΙ: Κυριότερες αλυσίδες μικροκαταστημάτων στην Ταϊβάν
Γ.2. Υπεραγορές μεγάλου μεγέθους. Το 2021, η αξία των πωλήσεων των υπεραγορών μεγάλου μεγέθους της Ταϊβάν κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση, λόγω της αυξημένης αποθήκευσης αγαθών, από τους καταναλωτές, εν όψει των περιορισμών της πανδημίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το οποίο υποδεικνύει και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών της Ταϊβάν, αποτελεί το κατάστημα της «Costco», στο κέντρο της Ταϊβάν, το οποίο πραγματοποίησε πωλήσεις αξίας υψηλότερης από κάθε άλλο κατάστημα της ίδιας επιχείρησης, παγκοσμίως. Οι ξένες επιχειρήσεις, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι «Carrefour» και «Costco», εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με μερίδιο υψηλότερο του 50% του συνόλου. Οι εξαιρετικές επιδόσεις τους ενδεχομένως οφείλονται στο γεγονός ότι προσφέρουν μια μοναδική γκάμα αμερικανικών και ευρωπαϊκών προϊόντων. Η «Carrefour» εξαγόρασε, προσφάτως, τις αλυσίδες υπεραγορών «Wellcome» (262 καταστήματα, το οποία μετονομάσθηκαν σε «Carrefour») και «Jason’s Market Place» (25 καταστήματα, τα οποία μετονομάσθηκαν σε «Mia C’bon». Επίσης, η αλυσίδα «PX Mart» εξαγόρασε την αλυσίδα υπεραγορών μεγάλου μεγέθους «RT-Mart» (21 καταστήματα). Αμφότερες δε οι αλυσίδες ανταγωνίζονται εντόνως, για την ηγετική θέση στην αγορά. Πίνακας ΙΙΙ: Κυριότερες αλυσίδες υπεραγορών μεγάλου μεγέθους στην Ταϊβάν
Γ.3. Απλές Υπεραγορές. Η «PX Mart» κατέχει ηγετική θέση στην αγορά, με περισσότερα από 1.000 καταστήματα. Κατά την διάρκεια της πανδημίας, ξεκίνησε την συνεργασία της με εταιρείες παροχής υπηρεσιών παράδοσης, όπως οι «UberEats» και «FoodPanda», προκειμένου να αποστέλλει προϊόντα στους πελάτες της. Η αλυσίδα διαθέτει την ευρύτερη γκάμα προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων βιολογικών προϊόντων και προϊόντων φυτικής πρωτεΐνης. Παράλληλα, η αλυσίδα «Simple Mart» ακολουθεί διαφορετική προσέγγιση, ιδρύοντας νέα καταστήματα σε οικιστικές περιοχές, ώστε να εξυπηρετεί καλύτερα τις τοπικές κοινότητες. Πίνακας IV: Κυριότερες αλυσίδες απλών υπεραγορών στην Ταϊβάν
Πλην των ανωτέρων, στην Ταϊβάν λειτουργούν και μικρές αλυσίδες υπεραγορών υψηλής στάθμης, όπως οι «CitySuper» (8 καταστήματα) και «Breeze Super» (3 καταστήματα), οι οποίες δραστηριοποιούνται αποκλειστικά εντός εμπορικών κέντρων και προσφέρουν εξωτικά προϊόντα αλλοδαπής προέλευσης, εκ των οποίων το 80% είναι εισαγόμενα, σε καταναλωτές που επιθυμούν να πληρώσουν υψηλές τιμές. Γ.4. Ηλεκτρονικές λιανικές πωλήσεις τροφίμων και ποτών. Οι ηλεκτρονικές λιανικές πωλήσεις τροφίμων και ποτών στην Ταϊβάν παρουσίασαν άνθηση, το 2021, λόγω των προσπαθειών των καταναλωτών να ελαχιστοποιήσουν τις επαφές τους, κατά την διάρκεια της πανδημίας. Προκειμένου να αποστέλλουν προϊόντα στους πελάτες τους, εν μέσω πανδημίας, οι αλυσίδες «7-Eleven» και «Carrefour» δημιούργησαν ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ η «A-Mart» συνεργάσθηκε με την πλατφόρμα διαδικτυακών αγορών «Shoppee». Οι δύο μεγαλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικών λιανικών πωλήσεων της Ταϊβάν είναι η «PChome» και η «Momo», οι οποίες προσφέρουν μια ευρεία γκάμα προϊόντων, αποκλειστικών προσφορών, εκπτωτικών κουπονιών, πιστωτικών εκπτώσεων, καθώς και δωρεάν αποστολή των προϊόντων. Παρά, όμως, την σταθερή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου τροφίμων και ποτών τα τελευταία έτη, τα στοιχεία των πωλήσεων υποδεικνύουν ότι, πλέον, έχει αρχίσει να επιστρέφει στα προ πανδημίας επίπεδα. Πίνακας V: Κυριότερες πλατφόρμες ηλεκτρονικών λιανικών πωλήσεων τροφίμων και ποτών στην Ταϊβάν
Δ. Δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων. Οι καταναλωτές της Ταϊβάν, έχοντας κατά κεφαλήν Α.Ε.Π. μεγαλύτερο των $ 32.000, απολαμβάνουν νέα και υψηλής ποιότητος προϊόντα, προέλευσης κυρίως Η.Π.Α. (23,0%), Νέας Ζηλανδίας (9,8%), Ιαπωνίας (8,5%), Ηνωμένου Βασιλείου (6,6%), Ταϊλάνδης (6,0%), Κίνας (6,0%), Αυστραλίας (5,2%), Γαλλίας (5,2%), Ολλανδίας (5,0%) και Νοτίου Αφρικής (5,0%). Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το «Instagram», το «Tik Tok» και το «YouTube» είναι εξαιρετικά δημοφιλή και αξιοποιούνται από τους καταναλωτές, προκειμένου να παρακολουθούν τις παγκόσμιες τάσεις. Πίνακας VI: Κυριότερες εισαγωγές τροφίμων και ποτών της Ταϊβάν που απευθύνονται στους καταναλωτές (2021)
Πίνακας VII: Ταχύτερα αναπτυσσόμενες εισαγωγές τροφίμων και ποτών της Ταϊβάν που απευθύνονται σε καταναλωτές (2021)
|