Facebook

Linkedin

header

Η κινεζική αγορά τροφών ζώων συντροφιάς.
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΚΙΝΑ
Ημερομηνία: 14/03/2023
Σχετικός σύνδεσμος: https://market.chemlinked.com/report/pet-food-foresees-a-fast-growing-market-in-china?utm_source=edm
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Πεκίνου (Αρμοδιότητα και για Μογγολία)
Πηγή: Chemlinked
Κείμενο:

Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΩΝ ΖΩΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ[1]

Α. Μέγεθος.

Στο πλαίσιο της αύξησης του αριθμού των μονοπρόσωπων νοικοκυριών και της γήρανσης του κινεζικού πληθυσμού, παρατηρείται συνεχής αύξηση της ζήτησης για ζώα συντροφιάς. Μάλιστα, σύμφωνα με την «Deloitte», το ποσοστό των κινεζικών νοικοκυριών που συντηρούν ζώα συντροφιάς αυξήθηκε από 12%, το 2012, σε 25%, το 2021. Όμως, λαμβάνοντας υπ’ όψιν το γεγονός ότι, σε χώρες, όπως π.χ. οι Η.Π.Α., η Αυστραλία και το Ην. Βασίλειο, το ως άνω ποσοστό ανέρχεται σε 70%, 62% και 45%, αντιστοίχως, είναι προφανές ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης.

Τα άτομα ηλικίας έως και 45 ετών φαίνεται να αποτελούν την κυριότερη ομάδα καταναλωτών. Δεδομένου ότι, οι εν λόγω καταναλωτές διαθέτουν υψηλότερα εισοδήματα και περισσότερες γνώσεις για την σωστή ανατροφή ζώων συντροφιάς, είναι διατεθειμένοι να προβούν σε υψηλότερες δαπάνες, ώστε να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.

Βάσει των ανωτέρω, αναμένεται ταχεία ανάπτυξη της αγοράς τροφών, οι οποίες και αποτελούν το βασικότερο προϊόν της αγοράς ζώων συντροφιάς.

Σύμφωνα με στοιχεία, το μέγεθος της κινεζικής αγοράς τροφών ζώων συντροφιάς, το 2021, ανήλθε σε 51 δισ. RMB (~€ 6,7 δισ.)[2] και αναμένεται να αγγίξει τα 114 δισ. RMB, to 2026 (~€ 15,5 δισ.)[3], καταγράφοντας σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης της τάξης του 17%.

Β. Υποκατηγορίες προϊόντων.

Οι τροφές καθημερινής χρήσης καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς τροφών ζώων συντροφιάς (86%).

Ειδικότερα, παρατηρείται εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων ψημένων (baked), αποξηραμένων (air-dried) και λυοφιλιωμένων (freeze-dried) τροφών, με αποτέλεσμα οι ως άνω υποκατηγορίες να υποκαθιστούν σταδιακά τις διογκωμένες (puffed) τροφές. Όμως, δεν παρατηρείται αντίστοιχη ανάπτυξη των τροφών που περιέχουν υγρασία (wet), κυρίως λόγω των υψηλότερων ποιοτικών προδιαγραφών των πρώτων υλών, της παραγωγής και της αποθήκευσής τους. Σε κάθε, όμως, περίπτωση, αναμένεται ανάπτυξη και αυτής της κατηγορίας τροφών, στο πλαίσιο της αυξανόμενης ζήτησης για τροφές ζώων συντροφιάς, εν γένει.

Πλην των τροφών καθημερινής χρήσης, αξιοσημείωτη είναι και πορεία των πωλήσεων των «λιχουδιών» (treats), οι οποίες, κατά την περίοδο 2016-2021, κατέγραψαν σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης ύψους 35%. Σημειώνεται δε ότι, αναμένεται εντονότερη ανάπτυξη των «λιχουδιών» που συνδυάζουν και εξειδικευμένα διατροφικά οφέλη.

Γ. Ανταγωνισμός.

Ο ανταγωνισμός στην κινεζική αγορά τροφών ζώων συντροφιάς δεν είναι ιδιαίτερα έντονος καθώς, οι δέκα (10) κυριότερες μάρκες καταλαμβάνουν μόλις το 18,6%. Μάρκες του εξωτερικού, όπως οι «Royal Canin», «Whiskas» και «Pedigree» της «Mars», καθώς και οι «ProPlan» και «Friskies» της «Nestle», διατηρούν εδώ και αρκετό καιρό ηγετικές θέσεις, καθώς ήταν οι πρώτες που εισήλθαν στην αγορά. Όμως, καθώς σταδιακά αναπτύσσονται και εγχώριες μάρκες, το μερίδιο των αλλοδαπών έχει συρρικνωθεί. Χαρακτηριστικό είναι ότι, το 2021, οι κινεζικές μάρκες «Wanpy» (http://www.wanpy.com.cn/en/), «PureNature» και «NatureBridge» (http://www.naturebridge.cn/) κατέλαβαν την δεύτερη, τρίτη και τέταρτη, αντίστοιχα, θέση, σε όρους μεριδίου της αγοράς.

Δ. Είσοδος στην αγορά.

Οι αλλοδαπές επιχειρήσεις υιοθετούν, συχνά, στρατηγικές πολλαπλών εμπορικών σημάτων, προκειμένου να καλύψουν διαφορετικές ποικιλίες, κατηγορίες και τιμές προϊόντων. Ως αποτέλεσμα, κυριαρχούν στις κατηγορίες υψηλής και υπερ-υψηλής στάθμης. Αντίθετα, οι κινεζικές επιχειρήσεις επικεντρώνονται σε στρατηγικές ενός εμπορικού σήματος, με στόχο την παρουσίαση, σε πρώτο στάδιο, δημοφιλών προϊόντων, ώστε να εδραιώσουν την παρουσία τους στην αγορά και, εν συνεχεία, προχωρούν σε διεύρυνση της προσφοράς προϊόντων. Επίσης, αξιοποιώντας τις τοπικές εφοδιαστικές αλυσίδες, οι κινεζικές επιχειρήσεις είναι σε θέση να προσφέρουν προϊόντα χαμηλού κόστους, προκειμένου να αποκτήσουν την απαραίτητη αναγνωρισιμότητα και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Ε. Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

Στο πλαίσιο του ταχέως αναπτυσσόμενου ηλεκτρονικού εμπορίου, οι πωλήσεις τροφών ζώων συντροφιάς μέσω ηλεκτρονικών σημείων πώλησης παρουσιάζουν συνεχή αύξηση, με αποτέλεσμα, το 2021, να αντιστοιχούν στο 61% των συνολικών πωλήσεων. Ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων φαίνεται να πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας «Tmall», η οποία δίδει ιδιαίτερη έμφαση στην διαφοροποίηση των προϊόντων και στην ενίσχυση των εμπορικών σημάτων. Αντίστοιχα, η «JD.com» βασίζεται στο πολύ ανεπτυγμένο σύστημα διαχείρισης εμπορευματικών μεταφορών που διαθέτει και δίδει προτεραιότητα στην έγκαιρη παράδοση και στην βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη. Παράλληλα, άλλες αναδυόμενες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η «Douyin» προσπαθούν να προσελκύσουν ένα μεγαλύτερο εύρος χρηστών/καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των πόλεων τρίτης τάξης, μέσω ανάρτησης σύντομων βίντεο που σχετίζονται με τα ζώα συντροφιάς ή μέσω διαδικτυακών πωλήσεων ζωντανής μετάδοσης (live streaming sales), από γνωστούς διαμορφωτές κοινής γνώμης (key opinion leaders).

Στ. Φυσικά Σημεία Πώλησης.

Τα καταστήματα και τα νοσοκομεία ζώων συντροφιάς είναι απαραίτητα για τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς. Οι υψηλής στάθμης αλυσίδες καταστημάτων προσφέρουν έναν συνδυασμό προϊόντων (τόσο ιδιωτικής ετικέτας, όσο και άλλων) και υπηρεσιών, βοηθώντας στην εξοικείωση των καταναλωτών με τα νέα εμπορικά σήματα.

Παράλληλα, δεδομένων των γνώσεων και της εμπειρίας τους σε θέματα διάγνωσης και θεραπείας, τα νοσοκομεία ζώων συντροφιάς επηρεάζουν σημαντικά τις αποφάσεις των καταναλωτών και βοηθούν τα εμπορικά σήματα να αποκτήσουν κρίσιμη μάζα πιστών καταναλωτών.

Ζ. Τάσεις.

Ζ.1. Αναβάθμιση και διαφοροποίηση της ζήτησης.

Καθώς η επιστημονική γνώση για τη σωστή ανατροφή ενός ζώου συντροφιάς γίνεται ολοένα και περισσότερο διαδεδομένη, οι ιδιοκτήτες δίδουν μεγαλύτερη προσοχή στην ισορροπημένη διατροφή των ζώων τους. Στο πλαίσιο αυτό, αναζητούν προϊόντα με κατάλληλη περιεκτικότητα σε συγκεκριμένα διατροφικά συστατικά, όπως π.χ. οι πρωτεΐνες, το ασβέστιο και τα λίπη. Παράλληλα, διαπιστώνεται και μία περαιτέρω εξειδίκευση των απαιτήσεών τους, οι οποίες, πλέον, αφορούν στην καλή κατάσταση του γαστρεντερικού συστήματος των ζώων, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού τους συστήματος, στην αφαίρεση λεκέδων και στην υγιή όψη του τριχώματός τους κλπ., γεγονός που ενισχύει την δημοφιλία λειτουργικών διατροφικών συστατικών, όπως π.χ. τα προβιωτικά.

Ζ.2. Εξειδίκευση.

Η εξειδίκευση των τροφών των ζώων συντροφιάς προκύπτει από την ανάγκη αντιμετώπισης συγκεκριμένων προβλημάτων υγείας. Οι ιδιοκτήτες τείνουν, πλέον, να αναζητούν προϊόντα που να είναι περισσότερο εξειδικευμένα για συγκεκριμένες ράτσες και ηλικίες, αλλά και για συγκεκριμένες παθήσεις, ώστε να αντιμετωπίζονται καλύτερα οι ιδιαίτερες ανάγκες των ζώων τους.

Ζ.3. Φυσικά Προϊόντα, Χωρίς Πρόσθετα.

Πολλοί ιδιοκτήτες δίδουν, πλέον, προσοχή σε τροφές με «φυσικά» συστατικά, όπως π.χ. πρώτες ύλες, υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και κρέας, φυσική επεξεργασία ή απουσία πρόσθετων. Έτσι, η κινεζική αγορά τροφίμων ζώων συντροφιάς έχει αρχίσει να προσανατολίζεται προς την ικανοποίηση των λειτουργικών (functional) αναγκών των καταναλωτών, διατηρώντας, παράλληλα, στο μέγιστο δυνατόν την «φυσική» προέλευση των τροφών και αποφεύγοντας την χρήση πρόσθετων τροφίμων.

Γραφείο Ο.Ε.Υ. Πεκίνου

 

[1] Βλ. https://market.chemlinked.com/report/pet-food-foresees-a-fast-growing-market-in-china?utm_source=edm.

[2] Για την συγκεκριμένη μετατροπή, χρησιμοποιήθηκε η μέση συναλλαγματική ισοτιμία €/RMB του 2021 (7,63).

[3] Για την συγκεκριμένη μετατροπή, χρησιμοποιήθηκε η σημερινή συναλλαγματική ισοτιμία €/RMB (15.3.2021, 7,37).

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov