Facebook

Linkedin

twitter - x

header

Η κινεζική αγορά χυμών.
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΚΙΝΑ
Ημερομηνία: 18/06/2023
Σχετικός σύνδεσμος: https://market.chemlinked.com/insight/the-resurgence-of-chinas-juice-market-embracing-innovation-and-consumer-demand?utm_source=edm
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Πεκίνου (Αρμοδιότητα και για Μογγολία)
Πηγή: Chemlinked
Κείμενο:

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύεται στον δικτυακό τόπο «Chemlinked» της εταιρείας παροχής υπηρεσιών επιχειρηματικού συμβούλου «REACH24H» (https://market.chemlinked.com/insight/the-resurgence-of-chinas-juice-market-embracing-innovation-and-consumer-demand?utm_source=edm), η κινεζική αγορά χυμών βρίσκεται σε φάση αναγέννησης.

Σύμφωνα με τα οικονομικά τους αποτελέσματα, μεγάλες επιχειρήσεις, όπως οι «Nongfu Spring» (https://en.nongfuspring.com/), η «COFCO Coca Cola» (http://www.cofco.com/en/BrandProduct/COFCOCocaCola/) και η «Uni-President» (http://www.uni-president.com.cn/) επέτυχαν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης το 2022, όσον αφορά στις δραστηριότητές τους που σχετίζονται με χυμούς. Έτσι, δεδομένου ότι έχει ήδη εκκινήσει η θερινή περίοδος, τόσο οι προαναφερθείσες επιχειρήσεις, όσο και άλλες, μικρότερου μεγέθους, όπως οι «Huiyan» (http://en.huiyuanjuice.cn/), «C’est bon» (https://www.crbeverage.com/EN/Home/), «Yuanqi Forest» (https://www.yuanqisenlin.com/) και «Wei Chuan» (https://www.weichuan.com.cn/), παρουσιάζουν νέα προϊόντα, προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές.

Ανατρέχοντας στην πορεία της κινεζικής αγοράς χυμών, η εικόνα των τελευταίων ετών ήταν κάθε άλλο παρά αισιόδοξη. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Αναψυκτικών της Κίνας (http://www.chinabeverage.org/en/01.html), ο όγκος των χυμών που διακινήθηκε στην λιανική μειώθηκε από 12,0 δισ. λίτρα, το 2015, σε 11,7 δισ. λίτρα, το 2017. Επίσης, σύμφωνα με το Euromonitor, η αξία των λιανικών πωλήσεων χυμών μειώθηκε από 87,1 δισ. RMB (~€ 11.4 δισ.)[1], το 2017, σε 75,3 δις. RMB (~€ 9,9 δισ.)[2], το 2021. Η κάμψη της αγοράς χυμών μπορεί να αποδοθεί, σε μεγάλο βαθμό, στην είσοδο νέων τύπων αναψυκτικών στην αγορά, όπως π.χ. αναψυκτικά με βάση το τσάι, στην προτίμηση των καταναλωτών για προϊόντα με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και ωφέλιμα για την υγεία, καθώς επίσης και στο έλλειμμα καινοτομίας που παρουσίαζε η εν λόγω αγορά.

Παρά ταύτα, το 2022, η αγορά κατέγραψε σημαντική ανάκαμψη. Ειδικότερα, σύμφωνα με την «Καταναλωτική Μελέτη Κίνας 2022», της αμερικανικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών επιχειρηματικού συμβούλου «Bain and Company» (https://www.bain.com/), οι χυμοί ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία προϊόντων μεταξύ των Ταχέως Κινούμενων Καταναλωτικών Αγαθών (Fast Moving Consumer Goods – FMCG), καταγράφοντας ανάπτυξη ύψους 22%, κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους.

Σύμφωνα με τους συντάκτες του άρθρου, οι παράγοντες οι οποίοι συνετέλεσαν στην ανάκαμψη της αγοράς χυμών της Κίνας ήταν:

  • Καινοτομία, τόσο στις πρώτες ύλες, όσο και στις γεύσεις: Οι επιχειρήσεις ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν εξωτικά και λιγότερο γνωστά φρούτα για την παρασκευή χυμών, είτε πρόκειται για φρούτα με διακριτή προέλευση, όπως π.χ. τα καρύδια κοκοφοινίκων, το ιπποφαές και τα λίτσι, είτε για φρούτα τα οποία προσφέρουν μοναδικά οφέλη, όπως τα μύρτιλλα και τα δαμάσκηνα. Οι νέες αυτές πρώτες ύλες αναδιαμόρφωσαν το σκηνικό της αγοράς και συνέβαλαν στην γενικότερη ανάπτυξή της. Πλην των πρώτων υλών, οι επιχειρήσεις συνειδητοποίησαν, επίσης, ότι οι νεότεροι καταναλωτές προτιμούν δροσιστικές και αφρώδεις γεύσεις, κάτι το οποίο οδήγησε στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.
  • Ανάδειξη χαρακτηριστικών που ωφελούν την υγεία: Παρατηρώντας την στροφή των καταναλωτών προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, οι επιχειρήσεις άρχισαν να χρησιμοποιούν τον όρο «υγιεινό» στην περιγραφή των προϊόντων τους. Η στροφή των καταναλωτών έγινε ιδιαιτέρως προφανής μετά την πανδημία, όταν αυξήθηκε η ζήτηση αναψυκτικών με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ανοδική πορεία του χυμού καλαμονδίνης (ενός υβριδίου κουμκουάτ και μανταρινιού), ο οποίος έχει επικρατήσει, πλέον, στην αγορά, τόσο λόγο της γεύσης του, όσο και λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε βιταμίνη C. Προκειμένου δε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καταναλωτών, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν όρους όπως «φρεσκοστυμμένος», «χωρίς πρόσθετα» και «υψηλής περιεκτικότητας σε βιταμίνη C» στις συσκευασίες των χυμών καλαμονδίνης και στις συναφείς προωθητικές τους ενέργειες.

Επίσης, κρίσιμο ζήτημα για την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της βιομηχανίας χυμών είναι η μείωση της περιεκτικότητας σε σάκχαρα. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διερευνήσουν καινοτόμες λύσεις που να ικανοποιούν την ζήτηση για λιγότερα σάκχαρα, χωρίς όμως να επηρεάζεται η γεύση των χυμών. Επί παραδείγματι, η ισραηλινή «Better Juice» εφαρμόζει μία τεχνική μετατροπής της φρουκτόζης σε ωφέλιμα προβιοτικά, η οποία μειώνει την περιεκτικότητα των χυμών πορτοκαλιού σε σάκχαρα κατά 30%-80%, διατηρώντας, παράλληλα, την αυθεντική τους γεύση.

Τέλος, δεδομένης της αυξανόμενης καταναλωτικής ζήτησης για προϊόντα με ενισχυμένη γεύση, που προσφέρουν μια αίσθηση φρεσκάδας και δεν περιέχουν πρόσθετα, εκτιμάται ότι οι προοπτικές των καθαρών χυμών υψηλής συγκέντρωσης είναι πολύ αισιόδοξες. Οι χυμοί που δεν προέρχονται από συμπυκνώματα (non-from-concentrate – NFC) και οι χυμοί επεξεργασίας υψηλής πίεσης (high-pressure-processed – HPP) είναι ήδη αρκετά δημοφιλείς στην Κίνα, καθώς διατηρούν τις αυθεντικές γεύσεις και την θρεπτική τους αξία, χωρίς να περιέχουν πρόσθετα. Σύμφωνα δε με έρευνες, το 2022, οι NFC χυμοί της «Nongfu Springs» ήταν οι πιο δημοφιλείς στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου «JD.com» (https://www.jd.com/).

Συνεπώς, εάν αξιοποιηθεί η καινοτομία, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι καταναλωτικές απαιτήσεις γεύσης και υγιεινού τρόπου ζωής, εκτιμάται ότι, η κινεζική αγορά χυμών θα αναπτυχθεί περαιτέρω. Σύμφωνα δε με τις προβλέψεις του Euromonitor, η αξία των λιανικών πωλήσεων χυμών στην Κίνα αναμένεται να παρουσιάσει συνεχή αύξηση και να υπερβεί τα 79 δισ. RMB (~€ 10,1 δισ.)[3], το 2027.

Σημειώνεται ότι, οι χυμοί αποτελούν την τρίτη κατηγορία αγρο-διατροφικών προϊόντων που εξάγει η χώρα μας στην Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας, μετά τον ορό γάλακτος και τα ζυμαρικά. Ειδικότερα, το 2022, οι συναφείς εξαγωγές κατέλαβαν την 16η θέση μεταξύ του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα, ενώ η αξία τους ανήλθε σε περίπου € 2,8 εκ., καταγράφοντας, όμως, κάμψη 13,8%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

 

[1] Για την συγκεκριμένη μετατροπή χρησιμοποιήθηκε η μέση συναλλαγματική ισοτιμία €/RMB του 2017 (7,63).

[2] Για την συγκεκριμένη μετατροπή χρησιμοποιήθηκε η μέση συναλλαγματική ισοτιμία €/RMB του 2021 (7,64).

[3] Για την συγκεκριμένη μετατροπή χρησιμοποιήθηκε η συναλλαγματική ισοτιμία €/RMB της ημερομηνίας σύνταξης του εγγράφου (19.6.2023, 7,79).

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov