Facebook

Linkedin

twitter - x

header

Σύναψη επενδυτικής συμφωνίας για την απόκτηση μειοψηφικού πακέτου μετοχών (41%) του ιταλικού αερομεταφορέα ITA Airways (πρώην ALITALIA) από τον γερμανικό Όμιλο Lufthansa
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΙΤΑΛΙΑ
Ημερομηνία: 28/05/2023
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ρώμης (Αρμοδιότητα και για Άγιο Μαρίνο)
Κείμενο:

Με την σύναψη επενδυτικής συμφωνίας για την απόκτηση μειοψηφικού πακέτου μετοχών (41%) της ITA Airways, που υπεγράφη στις 25.06.2023 μεταξύ του Ι/ Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, Giancarlo Giorgetti (Lega) και του Διευθύνοντος Συμβούλου του γερμανικού Ομίλου Lufthansa, Carsten Spohr, επισφραγίζεται μια μακρόχρονη διαδικασία διαβουλεύσεων 30 ετών με υποψήφιους επενδυτές για την ιδιωτικοποίηση του ιταλικού εθνικού αερομεταφορέα ALITALIA, υπό την αίρεση συναφών εγκρίσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η επανίδρυση της εταιρείας ως ITA Airways τον Οκτώβριο του 2020, εν μέσω ισχυρού πλήγματος των αερομεταφορών λόγω της πανδημίας, σηματοδότησε την διακοπή αδιάλειπτης λειτουργίας 72 ετών της ALITALIA, που τελούσε σε  ειδικό καθεστώς διαχείρισης για πολλά έτη, λόγω υπέρμετρου δανεισμού και  χρεών και αναποτελεσματικής διοίκησης.  Απετέλεσε δε, μια ύστατη προσπάθεια για τη βιωσιμότητα ενός τμήματος της ALITALIA, ενώ συναρτήθηκε με την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή χορήγησης κρατικής ενίσχυσης, ύψους 1,35 δισ. ευρώ και την εκ νέου εκκίνηση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης. Το πρόγραμμα επιχειρησιακής περιστολής της προέβλεπε την απόλυση 7.000 εργαζομένων της Alitalia, ενώ δρομολόγησε την πτητική λειτουργία της η ΙΤΑ  με 2.800 εργαζόμενους και 52 αεροσκάφη.

Η μακρόχρονη και ατελέσφορη διαδρομή ιδιωτικοποίησης του ιταλικού αερομεταφορέα χαρακτηρίζεται από αποτύπωμα διασφάλισης πολιτικών ισορροπιών με γνώμονα την ικανοποίηση αιτήματος του συνδικαλιστικού κινήματος και της κοινωνίας για παραμονή της ALITALIA σε ιταλικό έλεγχο.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov