Search

Search Icon

search

header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ,ΝΑΥΠΗΓΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ Κα)
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΚΟΡΕΑ, ΝΟΤΙΟΣ
Ημερομηνία: 13/11/2006
Έκδοση: Super User
Πηγή: Τριμηνιαία Έκθεση για την οικονομία της Ν. Κορέας
Κείμενο:
Τομέας οικοδομών-κατασκευών

Οι οικοδομικές εργασίες μειώθηκαν σε ποσοστό 41,1% κατά τη διάρκεια του 2004, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Korea Housing Institute. Ήταν η μεγαλύτερη κρίση που έπληξε τον κλάδο από το 1998.

Άλλες πληροφορίες από τη Κεντρική Τράπεζα της Ν. Κορέας ανέφέραν, ότι 86 κατασκευαστικές εταιρείες υπέβαλαν αίτημα να υποβληθούν σε διαδικασία πτωχεύσεως τον περασμένο Οκτώβριο.

Η φιλόδοξη απόφαση του προέδρου της Ν. Κορέας, για μεταφορά των Υπουργείων διοικητικων υπηρεσιών, πρεσβειών κλπ. εκτός Σεούλ, και δημιουργία στην ουσία μίας δεύτερης πόλης κοντά στην πρωτεύουσα, ενώ αρχικά αναζωπύρωσε τις ελπίδες για αναθέρμανση του οικοδομικού τομέα, τελικά προσέκρουσε στην απόφαση του καθ’ύλη αρμοδίου Δικαστηρίου που την κήρυξε αντισυνταγματική.

Πάντως, παρά την οικοδομική δυσπραγία στο εσωτερικό της Χώρας, φαίνεται ότι οι κυριώτερες κατασκευαστικές εταιρείες με δράση στο εξωτερικό, ευνοήθηκαν από μία άνθιση του τομέα, κυρίως στον χώρο της μέσης Ανατολής.

9. Υπηρεσίες-Εξωτερικός τουρισμός

Η συρρίκνωση της εγχώριας ζητήσεως κατά το 2004, είχε επιπτώσεις και στον τομέα των υπηρεσιών.

Οι εισπράξεις των μικρών ξενοδοχείων, τον παρελθόντα Οκτώβριο, κατέγραψαν μείωση της τάξεως του 10,2%. Η περασμένη χρονιά ήταν κακή και για τα εστιατόρια. Τους πρώτους 9μήνες του 2004, 150.000 από αυτά έκλεισαν περιοδικά ή σε μόνιμη βάση. Επίσης τα μπάρ πολυτέλειας και τα golf clubs δοκιμάσθηκαν από το νέο φόρο που απαιτεί όπως επιχειρήσεις του είδους αυτού, δηλώνουν από που προέρχονται εισπράξεις πλέον των 500.000 won ανά λογαριασμό.

Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των Νοτιοκορεατών που ταξίδευσε το παρελθόν έτος στο εξωτερικό, έφθασε τα 9,13 εκ. έναντι 7,38εκ. το 2003(+9,13%). Αυτό σημαίνει ότι ο ένας στους πέντε κατοίκους της υπό εξέταση Χώρας επισκέπτεται ετησίως άλλες χώρες. Για το 2005 ο αριθμός θα αυξηθεί στα 10εκ. Ο προορισμός των Κορεατών κατά σειρά προτιμήσεως ήταν η Κίνα (2,34εκ.) η Ιαπωνία (1,73εκ.), η Ταυλάνδη (750.000), οι Η.Π.Α. (700.000) και οι Φιλιππίνες (370.000). Το 52% του συνόλου (9,13εκ) δηλ 4,7εκ. ανεχώρησαν από την Κορέα για τουριστικούς λόγους (+37% σε σχέση με το 2003).

Ο αριθμός των αλλοδαπών που επισκέφθηκε τη Νότια Κορέα την εξεταζόμενη περίοδο έφθασε τα 5,75εκ. (+23,5% σε σχέση με 2003). Οι περισσότεροι επισκέπτες προήλθαν από την Ιαπωνία (2,47 εκ ή 42% του συνόλου). Ακολουθούν οι Η.Π.Α. (570.000), η Κίνα (410.000) και η Ταϊβάν (330.000).

10. Αυτοκινητοβιομηχανία

Οι εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν από Ιανουάριο-Νοέμβριο 2004 κατά 18,1%, δηλ. διατέθηκαν στην Κορέα 996.542 οχήματα. Την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 31,5% (2,12 εκ. οχήματα).

Τα έσοδα τριών από τις μεγαλύτερες Νοτιοκορεάτικες αυτοκινητοβιομηχανίες, των “Hyundai”, “Kia Motors Corp” και “GM Daewoo Auto and Technology” προήλθαν κατά 70% από εξαγωγές.

Τον Απρίλιο του παρελθόντος έτους, η “KIA” εγκαινίασε την πρώτη της μονάδα κατασκευής αυτοκινήτων στην Ευρώπη (Σλοβακία) και τον Σεπτέμβριο η “Hyundai” ανεκοίνωσε την πρόθεσή της να δημιουργήσει μία δεύτερη μονάδα στην Κίνα.

Οι εξαγωγές της “GΜ Daewoo” αυξήθηκαν στη διάρκεια του 11μηνου 2004 κατά 89,1%(413.720 οχήματα).

Ξένες μάρκες όπως οι “BMW” και “Lexus” αύξησαν τις εξαγωγές τους στη Ν. Κορέα. Γενικώτερα οι εισαγωγές οχημάτων στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2004 αυξήθηκαν κατά 18,8% (20.847 οχήματα).

Όσον αφορά στις εξαγωγές Νοτιοκορεάτικων οχημάτων, το 2004, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ενώσεως Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Ν. Κορέας, έφθασαν σε αξία μαζί με τα ανταλλακτικά, τα 32,6 δισεκ $ Η.Π.Α. δηλ. ήσαν κατά 39,6% αυξημένες ως προς το 2003.

Εξήχθησαν πλέον του 1εκ. αυτοκίνητα στη Βόρεια Αμερική (782.982 στίς Η.Π.Α.) και 590.851 σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης (+26%).

Οι εξαγωγές αυτοκινήτων αποτελούν το 12,8% του συνόλου των εξαγωγών της Κορέας, διατηρώντας από το 2001 την πρώτη θέση ως προϊόν προς εξαγωγή της ιδίας Χώρας. Στη δεύτερη θέση έρχονται οι ημιαγωγοί (αξία 26,5δισεκ.$ Η.Π.Α.) την τρίτη κατέχουν οι ασύρματες συσκευές επικοινωνίας (26,4δισεκ$) των τετάρτη τα computers (17,2δισεκ.$) και την πέμπτη τα πλοία (15,1δισεκ.$)

11. Ναυπηγοβιομηχανία

Η Ν. Κορέα διαθέτει τρία από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία στον κόσμο: “Hyundai Heavy Industries Co.,” “Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co.,” και “Samsung Heavy Industries Co., Ltd.”. Οι πρώτες εκτιμήσεις είναι ότι κατά το 2004, τα συνολικά έσοδα των ναυπηγείων της χώρας από πωλήσεις πλοίων θα φθάσουν τα 15,09δισεκ $ Η.Π.Α.

Ήδη οι ναυπηγικές μονάδες της υπό εξέταση χώρας έχουν “κλείσει” και το 2006 κυρίως από παραγγελίες του εξωτερικού. Οι παραγγελίες αφορούν και σε μεγαθήρια χωρητικότητας 300.000 τόννων, εξοπλισμένα με την τελευταία τεχνολογία. Καμμία βεβαίως σχέση με τα σκάφη 2.000 τόννων που κατασκεύαζαν τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας τα πρώτα έτη λειτουργίας τους (1960).

Η “έκρηξη” παραγγελιών το 2004, οφείλεται στην εξαιρετικά μεγάλη ζήτηση προϊόντων από Ασιατικές χώρες με ολοένα βελτιούμενη οικονομία. Για παράδειγμα η Κίνα, με την αύξηση των εισαγωγών της σε σιδηρομεταλλεύματα, δημητριακά και άλλα προϊόντα ανάγκασε τις ναυτιλιακές της επιχειρήσεις να προβούν στην αγορά όλο και περισσοτέρων σκαφών για να τα μεταφέρουν.

Νεώτερα στοιχεία από το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ενέργειας αναφέρουν ότι κατά το 2005, οι εξαγωγές πλοίων από τα Κορεάτικα ναυπηγεία θα αυξηθούν κατά 6% και θα φθάσουν σε αξία τα 16δισεκ.$ Η.Π.Α. Το σύνολο των σκαφών που θα καθελκυσθούν θα είναι χωρητικότητας 9,5εκ. CGT(Compensated gross tons) αυξημένης κατά 11,8% σε σχέση με το 2004.

Το 81% των παραγγελιών αφορά σε πλοία μεταφοράς LNG ενώ το 16% συνήθη σκάφη ( oil tankers και bulk carriers).

Ορισμένοι αναλυτές αποδίδουν τις αυξημένες πωλήσεις και στην αλλαγή από την Ε.Ε. των διατάξεων που πρέπει να πληρουν τα ναυπηγούμενα πετρελαιοφόρα. Εφεξής από μονοπύθμενα θα πρέπει να κατασκευάζονται διπύθμενα, ώστε σε περίπτωση ατυχήματος, να αποφεύγεται η διαρροή πετρελαίου.

12. Χαλυβουργία

Η εκτίναξη της τιμής των πρώτων υλών, λόγω εκρηκτικής ζητήσεως, ανέβασε στα ύψη και την τιμή του χάλυβα. Γεγονός που σήμανε συναγερμό κυρίως στη ναυπηγοβιομηχανία και αυτοκινητοβιομηχανία της Ν. Κορέας.

Στη διάρκεια του τριμήνου Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2005 η τιμή του χάλυβα (σε ράβδους) έφθασε να κυμαίνεται μεταξύ 530-560 $Η.Π.Α./μετρ.τόννο. Αργοτέρη σταθεροποιήθηκε μεταξύ 500-530 $ Η.Π.Α.

Η κυριώτερη ζήτηση προερχόταν βεβαίως από την Κίνα (ρυθμός οικονομικής αναπτύξεως 9%) που τελικά απερρόφησε το ένα τρίτο της παγκοσμίως προσφερομένης ποσότητας.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov