Maximenu CK

Search

Search Icon

search

header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΚΡΟΑΤΙΑ
Ημερομηνία: 13/11/2006
Έκδοση: Super User
Πηγή: ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΕΥ ΖΑΓΚΡΕΜΠ
Κείμενο:

Η ιδιωτικοποίηση των καναλιών διανομής στην Κροατία έχει πραγματοποιηθεί με επιτυχία και ο τομέας είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου στα χέρια ιδιωτικών εταιρειών. Οι επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τα τελευταία δέκα χρόνια οδήγησαν πολλά μικρά καταστήματα σε πτώχευση, καθώς οι καταναλωτές άρχισαν να στρέφονται στα νέα κέντρα και αλυσίδες super market, είτε κροατικής ιδιοκτησίας (Getro, Konzum, Diona, Prevec, Prehrana) είτε ξένης ιδιοκτησίας (Billa, Merkator, Merkatone, Kaufland, Metro, DM, ή Lidl και Interspar που βρίσκονται στα τελευταία στάδια προετοιμασίας πριν την έναρξη της λειτουργίας τους) και μπορούν να χρηματοδοτούνται, αν θέλουν και από ένα υγιές κροατικό τραπεζικό σύστημα, (90% των κεφαλαίων των τραπεζών ανήκουν σε ξένους επενδυτές).


Μολονότι οι Ιταλοί, οι Αυστριακοί και οι Γερμανοί, είναι εκείνοι που έχουν διεισδύσει περισσότερο και έχουν επιτύχει και διατηρούν ικανά μερίδια αγοράς, υπάρχει ακόμα χώρος και για τα ελληνικά προϊόντα, αρκεί να αποφασίσουμε άμεσα να αντιμετωπίσουμε μία αγορά, η οποία αναμένεται να ενταχθεί στην Κοινότητα, περισσότερο σοβαρά, πραγματοποιώντας συνεχείς προωθητικές δράσεις, όσο ακόμα είναι καιρός.


Με την εφαρμογή, από το 2002, της προσωρινής (μεταβατικής) συμφωνίας (interim agreement), η Κροατία άρχισε να εφαρμόζει σταδιακά αποκλιμακούμενους προτιμισιακούς δασμούς προς τα κράτη-μέλη της Ε.Ε., με συνέπεια να παρέχει ελεύθερη πρόσβαση περίπου στο 70% της αξίας των βιομηχανικών και γεωργικών προϊόντων της Ε.Ε. που εξάγονται την τρέχουσα περίοδο προς την κροατική αγορά. Προστατευτικοί δασμοί θα παραμείνουν και μετά το τέλος της μεταβατικής περιόδου, ειδικά σε ορισμένα αγροτικά προϊόντα, όμως οι αποφάσεις θα πρέπει να κινούνται με την προοπτική της ένταξης της Χώρας στην Κοινότητα στο τέλος της δεκαετίας.


Η σταδιακή απελευθέρωση της αγοράς ασκεί πίεση στους εγχώριους παραγωγούς, να μειώσουν τα περιθώρια κέρδους και να προσαρμόσουν τις τιμές τους σε περισσότερο λογικά επίπεδα σχέσης τιμής-κόστους. Γενικά το επίπεδο τιμών στην Κροατία, παραμένει υψηλό, συγκρινόμενο ακόμα και με τιμές δυτικοευρωπαϊκών προϊόντων εικόνας (image), πράγμα που καθιστά λιγότερο ή περισσότερο ανταγωνιστικές τις τιμές εισαγόμενων προϊόντων, σε μία οικονομία, η οποία αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς (4,6% του Α.Ε.Π. το 2006) και συνεπώς προεξοφλεί ικανή αύξηση της εσωτερικής ζήτησης και της αγοραστικής δύναμης.
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov