Search

Facebook

Linkedin

twitter - x

Search Icon

search

header

Εγγραφή στο Newsletter

Δημοσίευμα για τις επιπτώσεις της CETA στις εισαγωγές φέτας στον Καναδά
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΚΑΝΑΔΑΣ
Ημερομηνία: 01/01/2020
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Τορόντο
Κείμενο:

Στο τελευταίο τεύχος του καναδικού περιοδικού «Food in Canada», το οποίο απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματίες της βιομηχανίας επεξεργασίας τροφίμων και ποτών, δημοσιεύτηκε τρισέλιδο άρθρο αναφορικά με τις επιπτώσεις της εμπορικής Συμφωνίας ΕΕ – Καναδά ( Comprehensive Economic and Trade Agreement - CETA) στις εισαγωγές ευρωπαϊκών τυριών και ειδικότερα φέτας στον Καναδά.

Το εν λόγω άρθρο αναφέρεται σε πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Applied Economic Perspectives and Policy» σχετικά με τις ξένες γεωγραφικές ενδείξεις, τις καταναλωτικές προτιμήσεις και την τοπική (καναδική) αγορά τυριού. Η μελέτη υποστηρίζει ότι οι καναδικές εισαγωγές τυριών από την ΕΕ δεν αφορούν τόσο σε τυριά χαμηλής αξίας όπως το τσένταρ αλλά περισσότερο σε προϊόντα υψηλότερης αξίας όπως είναι η φέτα και το ασιάγκο. Η Ένωση Γαλακτοπαραγωγών του Καναδά θεωρεί ότι η πρόσβαση των ευρωπαϊκών τυροκομικών προϊόντων στην καναδική αγορά θα καλύψει, μετά τη CETA, το 7,5% της τοπικής αγοράς. Ωστόσο, σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη, φαίνεται ότι οι καταναλωτικές προτιμήσεις θα παραμείνουν ισχυρές υπέρ των τοπικά παραγόμενων τυριών.

Αντικείμενο της μελέτης αποτέλεσε, επίσης, το κατά πόσον οι γεωγραφικές ενδείξεις που φέρουν τα ευρωπαϊκά προϊόντα θα επηρεάσουν τις πωλήσεις των καναδικών τυροκομικών προϊόντων. Συγκεκριμένα, όσον αφορά στη φέτα, φαίνεται ότι οι Καναδοί καταναλωτές θεωρούν χαμηλότερης ποιότητας και αξίας προϊόντα που χρησιμοποιούν την επιγραφή «imitation feta», αλλά έχουν καλύτερη εικόνα για τα προϊόντα που χρησιμοποιούν την επιγραφή «feta style», ενώ δε θεωρούν καθόλου υποδεέστερα προϊόντα που αναγράφουν «feta type» στην ετικέτα τους. Αυτό που εντυπωσίασε τους ερευνητές ήταν ότι ούτε το εισόδημα ούτε και το μορφωτικό επίπεδο των καταναλωτών δε φαίνεται να επηρεάζει τις καταναλωτικές συνήθειες υπέρ των ευρωπαϊκών προϊόντων ΠΟΠ ή ΠΓΕ, όπως συμβαίνει π.χ. με τα βιολογικά προϊόντα στον Καναδά. Ωστόσο, η ηλικία των καταναλωτών φαίνεται να επηρεάζει τις προτιμήσεις στα τυριά. Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη, περισσότερο άτομα νεαρής ηλικίας προτιμούν ευρωπαϊκά τυριά καθώς είναι πιο εξοικειωμένοι με ξένα προϊόντα και αυθεντικές γεύσεις.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov