Search

Search Icon

search

header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Συνέχιση έργων στο τμήμα από το Talin προς το Gyumri στον οδικό άξονα Βορρά-Νότου
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΑΡΜΕΝΙΑ
Ημερομηνία: 28/01/2021
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ερεβάν
Κείμενο:

Στις 19 Ιανουαρίου, ο υπουργός Εδαφικής Διοίκησης και Υποδομών της χώρας, Suren Papikyan συμμετείχε σε τηλεδιάσκεψη με τον Pan Jinre, αναπληρωτή γενικό διευθυντή της κινεζικής εταιρείας Sinohydro Corporation, η οποία είναι υπεύθυνη για την κατασκευή ενός οδικού τμήματος από το Talin προς το Gyumri, στο πλαίσιο του τρίτου τμήματος κατασκευής του έργου του οδικού άξονα Βορρά-Νότου.

Σύμφωνα με την υπηρεσία Τύπου του Υπουργείου Εδαφικής Διοίκησης και Υποδομών της χώρας, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης τα μέρη συζήτησαν θέματα αναφορικά με τη συνέχιση της κατασκευής τμήματος του δρόμου από το Talin προς το Gyumri, μήκους 46,2 χλμ..

Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019, είχε κατασκευαστεί και εκσυγχρονιστεί ένα τμήμα 31 χλμ., για το οποίο δαπανήθηκαν 70 εκ. δολάρια. Το υπόλοιπο ποσό χρησιμοποιήθηκε για την εκτέλεση χωματουργικών έργων στα οδικά τμήματα Ashtarak-Talin και Talin-Gyumri. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν εργασίες στο σκυρόδεμα του δρόμου. Η κατασκευή ολόκληρου του οδικού άξονα Βορρά-Νότου, μήκους 556 χιλιομέτρων, ο οποίος θα εκτείνεται από τη Bavra έως το Meghri, εκτιμάται ότι το κόστος του θα ανέλθει σε περισσότερα από 2 δισ. δολάρια. Η κατασκευή του οδικού άξονα είχε αρχικά προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2019, αλλά πλέον η ολοκλήρωση του έργου έχει αναβληθεί για άλλα 7-10 χρόνια. Στο πλαίσιο του οδικού άξονα Βορρά-Νότου, η αρμενική κυβέρνηση έχει υπολογίσει προκαταρκτικά εξοικονόμηση 2,5 $ ανά ώρα για κάθε επιβάτη και 1 $ ανά ώρα για τη μεταφορά ενός τόνου φορτίου. Ο οδικός αυτός άξονας θα επιτρέψει άμα τη ολοκλήρωσει του στη χώρα να μετριάσει τις συνέπειες του αποκλεισμού από το Αζερμπαϊτζάν και την Τουρκία, να διαδραματίσει ρόλο κράτους διέλευσης στις μεταφορές φορτίων των χωρών της περιοχής και τέλος να συμμετάσχει στο Black Sea ring  highway[1]

[1] Τον Απρίλιο του 2007 οι Υπουργοί Εξωτερικών των χωρών μελών του Συμφώνου Οικονομικής Συνεργασίας της Μαύρης Θάλασσας υπέγραψαν, στο Βελιγράδι, το Μνημόνιο Συνεργασίας για την ανάπτυξη, κατασκευή και ενοποίηση του εν λόγω αυτοκινητοδρόμου.

Ο αυτοκινητόδρομος έχει μήκος περί τα 7.000 χλμ και κάθετους άξονες για το Αζερμπαϊτζάν την Σερβία και την Αλβανία. Όταν πραγματοποιηθεί η οριστική χάραξή του πολλά από τα τμήματά του θα συμπίπτουν με τμήματα των αναγνωρισμένων ευρωπαϊκών αξόνων. Πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το μνημόνιο κατανόησης έχει καταρχήν αποφασιστεί να διέρχεται από τις εξής πόλεις:

Κωσταντινούπολη (Τουρκία), Σαμσούντα (Τουρκία), Τραπεζούντα (Τουρκία), Μπατούμι (Γεωργία), Πότι (Γεωργία), Ερεβάν (Αρμενία), Μπακού (Αζερμπαϊτζάν), Νοβοροσίσκ (Ρωσία), Ρόστο στον Ντον (Ρωσία), Ταγκανρόγκ (Ρωσία), Μαριουπόλ (Ουκρανία), Μελιτοπόλ (Ουκρανία), Οδησσός (Ουκρανία), Τσισνάου (Μολδαβία), Βουκουρέστι (Ρουμανία), Κονστάντσα (Ρουμανία), Χάσκοβο (Βουλγαρία), Σόφια (Βουλγαρία), Νις (Σερβία), Βελιγράδι (Σερβία), Τίρανα (Αλβανία), Αδριανούπολη (Τουρκία), Κομοτηνή (Ελλάδα), Αλεξανδρούπολη (Ελλάδα).

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov