Search

Search Icon

search

header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Διατήρηση παγκόσμιας θέσης του λιμένος της Σιγκαπούρης
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ
Ημερομηνία: 21/04/2021
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σιγκαπούρης (Αρμοδιότητα και για Ανατολικό Τιμόρ)
Πηγή: ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΕΥ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ
Κείμενο: Ο λιμένας της Σιγκαπούρης διατήρησε εν μέσω πανδημίας την θέση τους ως ένα από τα πλέον πολυσύχναστα λιμάνια παγκοσμίως ( δεύτερο παγκοσμίως μετά από αυτό της Σαγκάης). Το λιμάνι βρίσκεται στον πυρήνα ενός ιστού εμπορικών συνδέσεων με άνω των 600 λιμένων παγκοσμίως, ενώ διατηρεί ένα από τα υψηλότερα ποσοστά συναλλαγών ως προς τα ακαθάριστα εγχώρια προϊόντα στον κόσμο (300% το 2019), σύμφωνα με τα δεδομένα της Παγκόσμιας Τράπεζας. Οι τερματικοί σταθμοί βρίσκονται στους συνδεδεμένους λιμένες των περιοχών Tanjong Pagar, Keppel, Brani, Pasir Panjang, Sembawang και Jurong, ενώ η διαχείριση των τερματικών γίνεται από την PSA Singapore και το Jurong Port. Οι λιμένες μεταφορτώνουν το ένα πέμπτο των παγκόσμιων εμπορευματοκιβωτίων μεταφοράς, το ήμισυ του παγκοσμίου ετήσιου εφοδιασμού αργού πετρελαίου, ενώ αποτελούν γενικότερα και τους πλέον πολυσύχναστους λιμένες μεταφόρτωσης. Όταν η πανδημία συμπίεσε το παγκόσμιο εμπόριο, ο λιμένας της Σιγκαπούρης δέχθηκε ισχυρούς κραδασμούς. Η οικονομία της χώρας συρρικνώθηκε κατά 5,4% το 2020 και το ίδιο το λιμάνι κατέρρευσε όταν το ξέσπασμα της πανδημίας του Covid-19 στην χώρα έπληξε με δριμύτητα τους κοιτώνες που στέγαζαν περισσότερους από 300.000 εργάτες, όπου μπορεί να υπάρχουν έως και 20 άτομα που κοιμούνται σε κουκέτες σε ένα μόνο δωμάτιο. Αυτοί οι εργαζόμενοι, απαραίτητοι για τη λειτουργία του λιμανιού, προέρχονται κυρίως από χώρες όπως η Ινδία, το Μπαγκλαντές και η Κίνα και αντιπροσώπευαν περίπου το 90% των 60.000 περιπτώσεων κοροναϊού της χώρας. Ωστόσο, το λιμάνι κατέγραψε μόνο μια μικρή πτώση της ποσότητας φορτίων που διαχειρίστηκε το 2020. Η Αρχή Ναυτιλίας και Λιμένων της Σιγκαπούρης (Maritime and Port Authority of Singapore - ΜΡΑ) δήλωσε στις αρχές του Απριλίου τ.ε. ότι το λιμάνι παρέμεινε «ανθεκτικό» παρά την πανδημία, με τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων να πέφτει μόλις 0,9% στα 36,87 εκατ. TEU - τυπικά εμπορευματοκιβώτια 20ποδών - το 2020 σε σύγκριση με το 2019. Η χωρητικότητα των πλοίων που αφίχθησαν στην Σιγκαπούρη έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ το 2020, ενώ οι όγκοι ανεφοδιασμού το ίδιο έτος ( bunkering volumes) έφτασαν τα 49,8 εκατομμύρια τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση, σύμφωνα με τις Αρχές κατά 5% σε σχέση με το 2019. Αυτό αντικατοπτρίζει όχι μόνο την απότομη ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, αλλά και τα πλεονεκτήματα της νησιωτικής πόλις - κράτους. Αποτελώντας κέντρο μεταφόρτωσης και ανεφοδιασμού, η Σιγκαπούρη ήταν σε καλύτερη θέση να αντιμετωπίσει την πανδημία από τους λιγότερο διαφοροποιημένους κόμβους καθώς επηρεάστηκε λιγότερο από την υπερφόρτωση πλοίων και φορτίων που παρατηρήθηκαν σε λιμάνια τελικού προορισμού. Στις Η.Π.Α για παράδειγμα, οι κορεσμένοι τερματικοί σταθμοί σήμαιναν ότι τα πλοία αναγκάστηκαν να περιμένουν για ημέρες προκειμένου να αγκυροβολήσουν, οδηγώντας ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες σε εκτροπή πλοίων ή ακύρωση παραγγελιών. Η Σιγκαπούρη ωστόσο δεν ήταν απρόσβλητη από την αύξηση του ποσοστού των φορτίων που έφθαναν στο λιμάνι με διαφορετικό πλοίο από το αρχικά προγραμματισμένο - το οποίο τον Οκτώβριο του 2020 έφτασε το 31%, από 21% το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία του Ocean Insights. Ο συνολικός αριθμός αφίξεων πλοίων στη Σιγκαπούρη το 2020 μειώθηκε 30% ετησίως σε περίπου 97.000 αφίξεις, με την εκτίμηση για πτώση τον Φεβρουάριο του 2021 κατά 36% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η επιβολή σκληρών μέτρων καραντίνας και οι αυστηρότεροι περιορισμοί στην κυκλοφορία των διακινούμενων εργαζομένων έναντι του υπόλοιπου πληθυσμού, οδήγησαν από τα μέσα του 2020 σε μια επιστροφή στην κανονικότητα στα λιμάνια, με τις αρχές να αναφέρουν μηδενικές ή μονοψήφιες νέες καθημερινές περιπτώσεις τους τελευταίους 4 μήνες μήνες. Ως μέρος της τελευταίας επιτάχυνσης της προσπάθειάς της για εμβολιασμό του πληθυσμού, η Σιγκαπούρη έχει εμβολιάσει 60.000 εργαζόμενους και θα επεκτείνει σταδιακά τους εμβολιασμούς και σε υπόλοιπες κατηγορίες εργαζόμενων. Οι αρχές έχουν επίσης δεσμευτεί να χτίσουν περισσότερους κοιτώνες και να βελτιώσουν το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων. Οι δυνατότητες των λιμένων της Σιγκαπούρης πρόκειται να βελτιωθούν ιδιαίτερα μέσα στην επόμενη δεκαετία – καθώς έχει εκκινήσει η δημιουργία του μεγαλύτερου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, μετεγκαθιστώντας το κύριο λιμάνι της σε μια νέα τοποθεσία που ονομάζεται Tuas στη δυτική άκρη του νησιού, με εκτιμώμενο κόστος 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων Σιγκαπούρης (14,9 δισεκατομμύρια δολάρια Η.Π.Α.). Η Αρχή Ναυτιλίας και Λιμένων της Σιγκαπούρης (Maritime and Port Authority of Singapore - ΜΡΑ) δήλωσε ότι η κατασκευή του νέου λιμανιού βρίσκεται «σε καλό δρόμο», με την πρώτη φάση της αποκατάστασης του εδάφους να αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2021. Το Tuas Megaport θα αποτελεί το μοναδικό λιμάνι στη Σιγκαπούρη μετά το κλείσιμο των τερματικών σταθμών της πόλης PSA το 2027 και του τερματικού σταθμού Pasir Panjang το 2040. Η Maritime and Port Authority of Singapore (MPA) στοχεύει να αυξήσει την προστιθέμενη αξία της βιομηχανίας κατά 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια και να δημιουργήσει περισσότερες από 5.000 νέες θέσεις εργασίας έως το 2025. Ο αυτοματισμός θα είναι ένα βασικό στοιχείο του νέου λιμένα, με πάνω από 1.000 οχήματα χωρίς οδηγό και τον μεγαλύτερο στόλο γερανών παγκοσμίως με σχεδόν 1.000 αυτοματοποιημένους γερανούς. Το λιμάνι Tuas θα μπορεί επίσης να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, με 26 χιλιόμετρα κουκέτες βαθέων υδάτων. Εκτός από τον απλό χειρισμό εμπορευματοκιβωτίων, το λιμάνι θα έχει χώρο για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται, μια κίνηση που θα μπορούσε να βελτιώσει τους δεσμούς μεταξύ λιμένων και επιχειρήσεων. Το νέο λιμάνι προβλέπεται να έχει 8,6 χιλιόμετρα αποβαθρών και θα έχει την υποδομή για να καλύψει τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, όπως τα πλοία Maersk Triple-E.
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov