Search

Search Icon

search

header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Πορεία γαλλικής οικονομίας - Εξέλιξη επιχειρηματικού κλίματος στη Γαλλία τον Ιούλιο 2021
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΓΑΛΛΙΑ
Ημερομηνία: 27/08/2021
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων
Κείμενο:

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το γαλλικό ινστιτούτο στατιστικής INSEE στις 22.7.2021, το επιχειρηματικό κλίμα στη Γαλλία σημειώνει ελαφρά κάμψη τον Ιούλιο τ.ε. (-1 μονάδα) και διαμορφώνεται στις 113 μονάδες, από 114 μονάδες τον Ιούνιο τ.ε., παραμένοντας, ωστόσο, σε επίπεδα σημαντικά υψηλότερα από την προ υγειονομικής κρίσης περίοδο (106) και τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο (100).

Η εξέλιξή του σχετίζεται με μικρή υποχώρηση στο λιανικό εμπόριο, συμπεριλαμβανομένης της εμπορίας και συντήρησης αυτοκινήτων, ωστόσο, η ζήτηση παραμένει ισχυρή στους τομείς των καταλυμάτων και της εστίασης, καθώς και στην βιομηχανία, η οποία βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Ο δείκτης της εμπιστοσύνης των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου υποχωρεί ελαφρώς τον Ιούλιο (-1 μονάδα) στις 115 μονάδες, από 116 μονάδες τον Ιούνιο, παραμένοντας σε πολύ υψηλά επίπεδα. Η ελαφρά ως άνω υποχώρηση συνδέεται κυρίως με εκτιμήσεις για τις προοπτικές δραστηριότητας του τομέα ενώ, σύμφωνα με την INSEE, αντισταθμίζεται εν μέρει από την αύξηση του δείκτη σχετικά με τις προθέσεις για νέες παραγγελίες.

Στον αντίποδα βρίσκεται η γαλλική βιομηχανία, όπου το επιχειρηματικό κλίμα αυξάνει και πάλι (+2 μονάδες) για να διαμορφωθεί στις 110 μονάδες, στο υψηλότερο σημείο από τον Απρίλιο 2018. Η βελτίωση αυτή αφορά όλους τους τομείς, εκτός από τη βιομηχανία αγρο- διατροφικών προϊόντων. Από την άλλη, η πρόσφατη ανακοίνωση της INSEE για τη βιομηχανία καταδεικνύει ότι, ενώ οι επιχειρηματίες αναμένουν αύξηση της ζήτησης κατά τους επόμενους τρεις μήνες, αντιμετωπίζουν μια ολοένα πιο τεταμένη κατάσταση λόγω δυσκολιών εφοδιασμού, που τους εμποδίζουν να αυξήσουν περαιτέρω την παραγωγή τους. Ταυτοχρόνως, όλο και λιγότεροι βιομήχανοι θεωρούν την τρέχουσα παραγωγική τους ικανότητα επαρκή ενόψει των προοπτικών αύξησης της ζήτησης και των παραγγελιών. Δύο στους πέντε αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν δυσχέρειες, σε σχέση με 31% τον Απρίλιο και 27% τον Ιανουάριο τ.ε.. Η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης οδηγεί σε σημαντική άνοδο των προσλήψεων, με πολλές βιομηχανίες να δηλώνουν ότι δυσκολεύονται να βρουν το κατάλληλο προσωπικό για τις ανάγκες τους. Το ποσοστό των επιχειρήσεων που αναφέρουν δυσκολίες στις προσλήψεις ανέρχεται σε 44%, πολύ πάνω από το μέσο όρο 30%, καθώς και τα επίπεδα του περασμένου Ιανουαρίου και Απριλίου (29% και 39% αντιστοίχως).

Ως προς το χονδρεμπόριο, το επιχειρηματικό κλίμα αυξάνεται κατά τρεις μονάδες σε σχέση με τον Μάιο τ.ε. και διαμορφώνεται στο υψηλό επίπεδο των 112 μονάδων.

Στον τομέα των υπηρεσιών το κλίμα είναι σταθερό και ο δείκτης παραμένει στις 112 μονάδες, ωστόσο η κατάσταση είναι μικτή. Όσον αφορά τη στέγαση και την εστίαση, το επίπεδο της επιχειρηματικής δραστηριότητας συνεχίζει να βελτιώνεται και ο δείκτης εμπιστοσύνης των επιχειρήσεων και των επιχειρηματικών προοπτικών βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Σε αντίθετη κατεύθυνση κινείται ο τομέας των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, ενώ ο κτηματομεσιτικός καταγράφει μία ελαφρώς ανοδική πορεία. Η δραστηριότητα και των δύο προαναφερθέντων τομέων παραμένει άνω του μακροπρόθεσμου μέσου όρου.

Τέλος, στις κατασκευές, οι επιχειρηματίες είναι τόσο θετικοί όσο και τον Ιούνιο σχετικά με την προγραμματισμένη δραστηριότητά τους.

Ταυτοχρόνως, το κλίμα στην απασχόληση βελτιώνεται και πάλι (+3 μονάδες) και διαμορφώνεται στις 108 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από την άνοιξη 2019 και πολύ πάνω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο (100). Αυτή η νέα βελτίωση οφείλεται κυρίως στην εξέλιξη της απασχόλησης ως προς τις υπηρεσίες.

Ως προς την κατανάλωση κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων που έληξαν στις 27.7.2021 και σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που ανακοίνωσαν οι επαγγελματικές οργανώσεις, τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα, ιδίως σε σύγκριση με τις εκπτώσεις της χειμερινής περιόδου που κρίνονται ιδιαίτερα επιτυχημένες. Μεγαλύτερη πτώση της κατανάλωσης σημειώθηκε στο Παρίσι, κατά -21%, σε σχέση με -1% για το σύνολο της χώρας, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην απουσία ξένων τουριστών από μακρινούς προορισμούς και κατά το τ.έ.. Αντιθέτως, καλύτερα ήταν τα αποτελέσματα στις τουριστικές περιοχές της περιφέρειας που δέχονται κυρίως εσωτερικό τουρισμό. Ως προς την επισκεψιμότητα των θεματικών πάρκων, πολιτιστικών γεγονότων και εκδηλώσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτουν οι φορείς εκπροσώπησης των εν λόγω κλάδων, αυτή παρουσιάζει πτώση της τάξης 40-60%.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov