Search

Facebook

Linkedin

twitter - x

Search Icon

search

header

Εγγραφή στο Newsletter

Εξελίξεις κλάδου τυροκομικών προϊόντων και λιανικής αγοράς τυριού στις ΗΠΑ κατά το έτος 2020 - Διαδικτυακή συζήτηση της IDDBA με τίτλο «Το τυρί στο προσκήνιο» (International Dairy Deli Bakery Association, Γουισκόνσιν
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Ημερομηνία: 14/09/2021
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σικάγου
Πηγή: International Dairy Deli Bakery Association (IDDBA)
Κείμενο:

Το Γραφείο ΟΕΥ Σικάγο, δια της κας Ζ. Προεστάκη, (Γραμματέως ΟΕΥ Α΄), συμμετείχε στην διαδικτυακή συζήτηση, που διοργάνωσε το International Dairy Deli Bakery Association (IDDBA), με τίτλο «Cheese Spotlight » στις 4 Απριλίου. Το IDDBA αποτελεί μη κερδοσκοπική επαγγελματική ένωση των κλάδων τυροκομίας, delicatessen και αρτοποιίας των ΗΠΑ με έδρα την πολιτεία του Wisconsin. Επισημαίνουμε ότι η συγκεκριμένη πολιτεία αποτελεί κέντρο  της αμερικανικής τυροκομίας λόγω της παρουσίας ευρωπαίων μεταναστών, κυρίως από την Γερμανία.

Οι ομιλητές της συζήτησης, Chris Costagli και Kelly Krumholz, σύμβουλοι επιχειρήσεων στην εταιρεία ερευνών αγοράς IRI (www.iriworldwide.com/en-us), με έδρα το Σικάγο,  παρουσίασαν τα συμπεράσματα έρευνας αγοράς που πραγματοποίησαν για το τυρί στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Από την ανωτέρω παρουσίαση (την οποία εξασφαλίσαμε αυτούσια από τους οργανωτές και αποστέλλουμε στους σχετικούς ελληνικούς κλαδικούς φορείς) συγκρατούμε τα κάτωθι σημεία:

  • Τα κέρδη από τις πωλήσεις τυριού το 2020 ξεπέρασαν τα $ 22 δις (€ 18,5 δις) με άνοδο που αντιστοιχούσε σε 18% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
  • Αυξήθηκαν και οι πωλήσεις επεξεργασμένου τυριού (16,6%) οι οποίες από το 2016 έως το 2019 κατέγραφαν πτώση.
  • Η κατηγορία των snacks και των επαγγελματικών συσκευασιών παρουσίασε τη μικρότερη άνοδο (4,7% και 0,7% αντιστοίχως), αφενός λόγω της μειωμένης μετακίνησης των ατόμων και της περικοπής του εισοδήματος των καταναλωτών και αφετέρου, λόγω της περιορισμένης λειτουργίας των επιχειρήσεων εστίασης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Αντίθετα, οι πωλήσεις τυριού σε φέτες αυξήθηκε κατά 40% ($ 1 δις - € 840 εκ.) στο αποκορύφωμα της πανδημίας, αποφέροντας κέρδος ύψους $973,7 εκ. (€820 εκ.) το 2020. Η άνοδος δεν αφορούσε τις φέτες τυριών delicatessen.

  • Το συσκευασμένο τυρί άμεσης κατανάλωσης εν είδει μικρού έτοιμου γεύματος (grab-and- go food), παρουσίασε σημαντική αύξηση πωλήσεων, ιδίως το αμερικανικό (+49,8%), προβολόνε (+44,3%), ελβετικό (+33%) και τσένταρ (+7,3%).

Σύμφωνα με την έρευνα του IRI οι καταναλωτές που προκάλεσαν την εν λόγω αύξηση είναι άγαμοι, άτεκνοι και προέρχονται από τον πολυπολιτισμικό χώρο.

  • Tα νοικοκυριά προτίμησαν τις μεγάλες συσκευασίες, τόσο για εξοικονόμηση, όσο και για μείωση της συχνότητας των επισκέψεων στα εμπορικά καταστήματα και δημιουργία αποθέματος τροφίμων στο σπίτι.
  • Οι καταναλωτές επέδειξαν ελαστικότητα κατά την επιλογή προϊόντων, ξεφεύγοντας από τις παραδοσιακές τους προτιμήσεις, επικεντρωνόμενοι σε προϊόντα με διαθεσιμότητα στην αγορά.
  • Η ποικιλία στην προσφορά τυριού μειώθηκε, καθώς οι επιχειρήσεις επικεντρώθηκαν στα δυνατότερα εκ των προϊόντων τους, ως αντίδραση στην υπολειτουργία των εφοδιαστικών και διανεμητικών αλυσίδων.

Ομοίως, σημειώθηκε πτώση στην κυκλοφορία νέων και καινοτομικών προϊόντων. Παράλληλα, τα νέα προϊόντα των εδραιωμένων επιχειρήσεων στο χώρο είχαν μεγαλύτερη επιτυχία κατά τη διάρκεια της πανδημίας σε σχέση με τα προϊόντα νεοεισερχόμενων επιχειρήσεων.

  • Αναφορικά με τα “γαλακτοκομικά” προϊόντα τα οποία δεν παρασκευάζονται από ζωικό γάλα, οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά το 2020. Ο αριθμός των καταναλωτών που τα προτίμησαν αυξήθηκε κατά 33% σε σχέση με το 2019 (κυρίως millennials και Gen X).
  • Παρόλο που η πανδημία δεν έχει ακόμα λήξει, αναμένεται ότι μετά το πέρας της, οι καταναλωτικές συνήθειες θα έχουν μετατοπισθεί, κυρίως λόγω της εξοικείωσης με τις αγορές μέσω διαδικτύου και με το μαγείρεμα στο σπίτι.

 

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov