Search

Facebook

Linkedin

twitter - x

Search Icon

search

header

Εγγραφή στο Newsletter

Τάσεις στην κινεζική αγορά τροφίμων & ποτών, κατά τη διάρκεια του θέρους 2022
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΚΙΝΑ
Ημερομηνία: 21/08/2022
Σχετικός σύνδεσμος: https://focus.cbbc.org/three-hot-summer-food-and-drink-trends-in-china/?utm_source=11.+Non-Members%3A+Focus+Digest+-+Civi2021&utm_campaign=4d12cabff2-FOCUS-EMAIL-09-08-2022_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_4464c67fad-4d12cabff2-177982700#.YvIWjHbMLIV
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Πεκίνου (Αρμοδιότητα και για Μογγολία)
Πηγή: Σινο-Βρετανικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο
Κείμενο:

Σας γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύεται στον δικτυακό τόπο του Σινο-Βρετανικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου, η προσέλκυση του ενδιαφέροντος των Κινέζων καταναλωτών τροφίμων και ποτών καθίσταται ολοένα και δυσκολότερη, λόγω των ταχέως μεταβαλλόμενων προτιμήσεών τους, καθώς και λόγω των νέων κοινωνικών και πολιτιστικών τάσεων που εμφανίζονται. Τούτο σημαίνει ότι η αγορά τροφίμων και ποτών της χώρας βρίσκεται υπό διαρκή αναδιάρθρωση, γεγονός που ωθεί τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις και να προλαμβάνουν τις αναδυόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών.

Ιδιαιτέρως εν μέσω θέρους, τα παρακάτω προϊόντα φαίνεται να κερδίζουν διαρκώς έδαφος στις προτιμήσεις των Κινέζων καταναλωτών:

Α. Παγωτό

Η κινεζική αγορά παγωτού έχει καταστεί η μεγαλύτερη διεθνώς καθώς, το 2021, η αξία της υπερέβη τα 160 δισ. RMB (~€ 21 δισ.). Παράλληλα, παρατηρείται αναδιάρθρωση της αγοράς, ιδιαιτέρως μετά την αποκάλυψη, εντός του 2021, ότι το παραγόμενο για την Κίνα παγωτό «Magnum» της «Unilever» περιείχε γάλα σε σκόνη και όχι φρέσκο γάλα (βλ. και https://www.asiaone.com/china/ingredient-scandal-china-outrage-after-news-magnums-are-not-made-fresh-milk). Τούτο είχε ως αποτέλεσμα την στροφή των Κινέζων καταναλωτών προς τα εγχωρίως παραγόμενα παγωτά, όπως π.χ. εκείνα των εταιρειών «Chicecream», «Zhongjie 1946» και «Modern». Ενόσω δε πραγματοποιείται η ως άνω αναδιάρθρωση, παρατηρείται και αύξηση του αριθμού των «premium» παγωτών, γεγονός που οφείλεται στην γενικότερη τάση των Κινέζων καταναλωτών να επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα συστατικά και τα οφέλη στην υγεία των προϊόντων που καταναλώνουν. Στο πλαίσιο αυτό, πολλές επιχειρήσεις στράφηκαν προς πιο βιώσιμες πρακτικές, όπως π.χ. οι τεχνολογίες χαμηλού άνθρακα, η χρήση βιολογικών ή/και φυτικής προέλευσης πρώτων υλών, η μείωση των «βλαπτικών» συστατικών, όπως π.χ. η ζάχαρη και τα λίπη κλπ.

Πλην των ανωτέρω, σε μια προσπάθεια προσέγγισης των νεότερων ηλικιών, παρατηρείται μια τάση συνδυασμού των παγωτών με προϊόντα άλλων αγορών, γεγονός που έχει οδηγήσει στην παραγωγή παγωτών με γεύση τσαγιού, καφέ και οινοπνευματωδών ποτών, αλλά και στην παραγωγή παγωτών-αντιγράφων διάφορων πολιτιστικών και ιστορικών μνημείων.

Β. Ενεργειακά ποτά

Η κατανάλωση ενεργειακών ποτών παρουσιάζει ιδιαίτερη ανάπτυξη, κατά την τελευταία περίοδο, κυρίως λόγω του αυξανόμενου ενδιαφέροντος των Κινέζων καταναλωτών για την φυσική τους κατάσταση. Εκτιμάται ότι, το 2021, η αξία της κινεζικής αγοράς ενεργειακών ποτών διαμορφώθηκε σε 51,3 δισ. RMB (~€ 6,7 δισ.), καταγράφοντας σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης ύψους 10%, κατά την τελευταία πενταετία, γεγονός που την καθιστά την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά ποτών της χώρας.

Ενώ, για αρκετό χρονικό διάστημα, στόχος των ενεργειακών ποτών ήταν κυρίως οι άνδρες, όπως κατεδείκνυαν οι συσκευασίες και οι γεύσεις τους, η αγορά έχει αρχίσει να προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί καθώς, πλέον, οι καταναλωτές, στο σύνολό τους και ανεξαρτήτως φύλου, ακολουθούν, όλο και περισσότερο, τις αρχές της υγιεινής διατροφής. Μάλιστα, εκτιμάται ότι οι γυναίκες συνέβαλαν σημαντικά στον τριπλασιασμό των πωλήσεων ενεργειακών ποτών που παρατηρήθηκε το 2021. Σύμφωνα δε με συναφή έρευνα του Ομίλου «Alibaba», οι βασικότεροι καταναλωτές ενεργειακών ποτών είναι οι υπάλληλοι γραφείου, οι επαγγελματίες της μεσαίας τάξης και τα άτομα κάτω των 25 ετών. Επίσης, σύμφωνα με την ίδια μελέτη, ο αριθμός των νέων καταναλωτών ενεργειακών ποτών, τουλάχιστον όσον αφορά τις αγορές μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Tmall» του Ομίλου, δωδεκαπλασιάστηκε κατά την περίοδο 2019-2021.

Γ. Νέες μορφές τσαγιού

Οι Κινέζοι καταναλωτές επεδείκνυαν ανέκαθεν ιδιαίτερη προτίμηση στα ροφήματα τσαγιού με γάλα. Τούτο οδήγησε στην διαμόρφωση νέων, καινοτόμων ροφημάτων, τα οποία δεν περιορίζονται στην κλασσική συνταγή. Έτσι, στην κινεζική αγορά κυκλοφορούν πλέον ροφήματα με βάση το τσάι, τα οποία όμως περιέχουν νωπά φρούτα, βρώσιμα άνθη, ακόμα και πρόσθετα όπως σφαιρίδια ταπιόκας και ζελέ φρούτων.

Τα ως άνω νέας μορφής ροφήματα εμφανίσθηκαν το 2016 και έγιναν δημοφιλή μέσω μεγάλων εγχώριων αλυσίδων τεϊοπωλείων, όπως η «Hey Tea» και η «Nayuki». Η δε αξία της εν λόγω αγοράς αναμένεται να αγγίξει τα 294 δισ. RMB (~€ 41,6 δισ.), στο τέλος του 2022, και τα 375 δισ. RMB (~€ 53,1 δισ.), το 2025. Χαρακτηριστικό είναι ότι, ακόμα και η αμερικανική αλυσίδα ταχυφαγείων «KFC» δημιούργησε την δικιά της αλυσίδα τεϊοπωλείων («Grandpa’s Comfy Tea House»), η οποία εστιάζεται σε ροφήματα που περιέχουν νωπά φρούτα και γάλα ρυζιού, με μηδενικά trans-λιπαρά.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov