Search

Facebook

Linkedin

Search Icon

search

header

Εγγραφή στο Newsletter

Συμβολή των ΜΜΕπιχειρήσεων στην ανάπτυξη της αλβανικής οικονομίας
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΑΛΒΑΝΙΑ
Ημερομηνία: 15/03/2023
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Τιράνων
Κείμενο:

Σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, οι Μικρο-Μεσαίες Επιχειρήσεις (επιχειρήσεις >250 ατόμων με ετήσιο κύκλο εργασιών >250 εκατ. Λεκ/~€2,2 εκατ.) αποτελούν την ουσιαστική ραχοκοκαλιά της αλβανικής οικονομίας: σύμφωνα με στοιχεία της Αλβανικής Στατιστικής Αρχής INSTAT, οι ΜΜΕπιχειρήσεις αποτελούσαν το 99,8% των εγγεγραμμένων, ενεργών επιχειρήσεων στη χώρα στα τέλη του 2021 (τελικά στοιχεία), περίπου στα μέσα επίπεδα της ΕΕ, απασχολούσαν ωστόσο 81,6% του εργατικού δυναμικού, έναντι 64,4% αντιστοίχως στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πραγματοποιώντας 79% των καθαρών πωλήσεων όλων των οικονομικών κλάδων -10,6% εκ των οποίων αφορούν εξαγωγές-, 74% των ιδιωτικών επενδύσεων και συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη κατά 76% σε όρους καθαρής προστιθέμενης αξίας.

Από το σύνολο των ενεργών ΜΜΕπιχειρήσεων της Αλβανίας, το 2021:

  • Οι μεσαίες επιχειρήσεις (50-249 υπάλληλοι/κύκλος εργασιών 50-250 εκατ. Λεκ ή ~€0,4-2,2 εκατ.):

-πραγματοποίησαν το υψηλότερο ποσοστό εξαγωγών ως ποσοστό επί των πωλήσεών τους, με 18,3

-είχαν το υψηλότερο ποσοστό απασχόλησης, με 38,1%, και καθαρής προστιθέμενης αξίας, με 40,1%, στον κλάδο μεταποίησης, και

  • Οι μικρές επιχειρήσεις (>50 υπάλληλοι/κύκλος εργασιών >50 εκατ. Λεκ ή ~€0,4 εκατ.):

-είχαν το υψηλότερο ποσοστό απασχόλησης στον εξορυκτικό κλάδο, με 29,5%, και

-κατέγραψαν το υψηλότερο ποσοστό καθαρής προστιθέμενης στον κλάδο διαχείρισης Η/Ε και στερεών&υγρών αποβλήτων, με 36,5%

  • Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις (microenterprises, >10 υπάλληλοι/κύκλος εργασιών >10 εκατ. Λεκ ή ~€87.000):

-εμφάνιζαν τα υψηλότερα ποσοστά απασχόλησης, με 69%, και καθαρής προστιθέμενης αξίας, με 52,5%, στους κλάδους φιλοξενίας και εστίασης

16.3.2023, Πηγή: Albanian Daily News

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov