Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης στην Ελλάδα και την Γερμανία για το προϊόν ΠΟΠ Γραβιέρα Νάξου», η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου σε συνεργασία με το Γραφείο ΟΕΥ Πρεσβείας επωφελήθηκαν από την τηδιεξαγωγή του εφετινού Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Βερολίνου και συνδιοργάνωσαν ειδική εκδήλωση προβολής και προώθησης της Γραβιέρας Νάξου στο Βερολίνο, από 21 έως και 24.03.
Στο πλαίσιο του τόσο καταξιωμένου πολιτιστικού θεσμού, όπως το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου, το υψηλού επιπέδου κοινό του Φεστιβάλ είχε την δυνατότητα να γνωρίσει αυτό το μοναδικής ποιότητας ελληνικό προϊόν. Στόχος της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 24/3 στους χώρους του Μουσείου IlluseumBerlin, ήταν η άμεση και σφαιρική ενημέρωση των τοπικών εισαγωγέων, δημοσιογράφων, γευσιγνωστών και διαμορφωτών κοινής γνώμης στα θέματα γαστρονομίας για την Γραβιέρα Νάξου ως Προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης/ΠΟΠ.
Παράλληλα, η συγκεκριμένη δράση στο Βερολίνο, καθώς και εκείνη η οποία διοργανώθηκε σε προγενέστερο χρονικό διάστημα στο Μόναχο, είχαν στόχο να αποτελέσουν την σταθερή βάση για νέες διμερείς επιχειρηματικές και εμπορικές συνεργασίες καθώς και περαιτέρω δράσεις δικτύωσης και ανάπτυξης νέων εμπορικών συνεργασιών.
Όπως τονίσθηκε τόσο από τον επικεφαλής του Γραφείου ΟΕΥ, κ. Θ. Ξυπολιά, ΓΕΝΣΟΕΥ Β’, όσο και από τους δύο άλλους ομιλητές, τον Αντιπρόεδρο της ΕΑΣ Νάξου, κ. Ι. Βαλέρη και την κα Π. Τέγου, εκπρόσωπο της εταιρείας Qualitycert, η Γραβιέρα Νάξου έχει κατοχυρωθεί στην ΕΕ από το 1996 ως προϊόν ΠΟΠ, και έχει εδώ και χρόνια κατακτήσει δικαιολογημένα τη φήμη ως ένα από τα σπουδαιότερα ελληνικά τυριά, αποσπώντας δεκάδες διακρίσεις σε διεθνείς και εγχώριους διαγωνισμούς. Συγχρόνως εξάγεται σε περισσότερες από δέκα χώρες του εξωτερικού, όπως Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Καναδά και άλλες.
Το γερμανικό καταναλωτικό κοινό (ιδίως του μεσαίου και ανώτερου εισοδήματος) είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένο στα ελληνικά γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα και αυτή η παρουσίαση θα αποτελέσει το έναυσμα για περαιτέρω αύξηση των διμερών επιχειρηματικών συνεργασιών στο τομέα των τυροκομικών προϊόντων καθώς και ενίσχυσης των συναφών ελληνικών εξαγωγών στη γερμανική αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι, σύμφωνα με την Διατροφική Έκθεση του γ/Υπουργείου Τροφίμων και Αγροτικής Ανάπτυξης για το 2023, ποσοστό 60% των Γερμανών καταναλώνει σε καθημερινή βάση γαλακτοκομικά προϊόντα με την ζήτηση να διατηρείται σταθερά υψηλή: αυτό συνεπάγεται μεγάλο ανταγωνισμό από εκλεκτά ξένα τυριά που είναι κυρίαρχα εδώ και δεκαετίες στην τοπική γ/αγορά, αλλά από την άλλη προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες εισόδου και επέκτασης σε μία τόσο ελκυστική καταναλωτική αγορά των κορυφαίας ποιότητας Ελληνικών Τυριών στην μεγαλύτερη αγορά τροφίμων της ΕΕ.
Παρόμοιες πρωτοβουλίες με ευφάνταστες και καλά οργανωμένες προωθητικές δράσεις είναι πάντα ευπρόσδεκτες, γιατί εγκαινιάζουν μία νέα δημιουργική περίοδο ως προς την διεύρυνση και αναβάθμιση της προώθησης στην απαιτητική Γερμανική Αγορά των ποιοτικών Ελληνικών Προϊόντων με ανάπτυξη της γόνιμης συνεργασίας όλων των συναρμοδίων φορέων για την καλλίτερη δυνατή προώθηση και προβολή των Ελληνικών Προϊόντων ΠΟΠ, όπως η Γραβιέρα Νάξου.
Εκδηλώσεις αυτού του βεληνεκούς αναμένεται να έχουν θετική απήχηση στην προώθηση και ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών, όχι μόνο για την Γραβιέρα Νάξου αλλά των όλων των ελληνικών τυροκομικών προϊόντων γενικότερα. Μέσω των δειγματοληψιών σε μεγάλες αλυσίδες Γερμανικών Super-Market, αλλά και με στοχευμένα νέα σημεία πώλησης, δημιουργούνται νέα κανάλια διανομής πέραν των ήδη γνωστών Ελλήνων εισαγωγέων.
Η διοργάνωση παρόμοιων στοχευμένων δράσεων προσδίδει μετά βεβαιότητας προστιθέμενη αξία και πολλαπλασιαστικά οφέλη στην περαιτέρω προώθηση και προβολή των κορυφαίων Ελληνικών Προϊόντων στην γ/αγορά τροφίμων.
|